امروز چی داریم؟

آن 23 نفر و ما

مدیونید اگر فکر کنید این روزها که آمیز مم‌صادق علیزاده به عنوان دبیر گروه فرهنگ در پردیس سینمایی ملت روزگار می‌گذراند و دورادور بر گروه فرهنگی نظارت می‌کند، اندکی و حتی کمتر از اندکی از تلاش و فعالیت ما کاسته شده است؛ جدی‌تر از همیشه زیر سایه فرمایشات و دستورات ملیح معاون گروه، سرکار خانم مرتضایی مشغولیم و چه کارها که نمی‌کنیم. امروز پرونده‌ای داریم از فیلم 23نفر و به همین بهانه مطالب متنوعی درباره این فیلم و کتاب‌هایی که فیلم از آنها اقتباس شده برایتان تدارک دیده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۶۴

امروز هر چهار صفحه به سینما اختصاص دارد و از ماجرای پوشش بازیگران در جشنواره فیلم فجر نوشته‌ایم که چند سالی است به یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های جشنواره بدل شده، ولی ما نه قضاوتی در این باره کرده‌ایم و نه اظهارنظری. روایت خودمان را نوشتیم از جشنواره فجر و شکل و شمایل هنرمندان در این رویداد بزرگ سینمایی و البته حرف و حدیث‌هایی که از مردم خوانده و شنیده‌ایم. مثل هر موضوع شوخی یا جدی دیگری در این باره هم مردم کلی لطیفه و کنایه کلامی و تصویری خلق کرده‌اند که به اندازه همین نصف صفحه روزنامه که جا داشتیم به آنها پرداختیم.
هشت سال دفاع مقدس آن‌قدر در خودش قصه و ماجرای گفته و ناگفته دارد و آنچنان فصل مهمی از تاریخ کشورمان به حساب می‌آید که بتوان سال‌های سال درباره‌اش آثار هنری عرضه کرد؛ از قصه و کتاب گرفته تا فیلم سینمایی و مستند. در سی‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر، یکی از این آثار دفاع مقدسی به نمایش درآمده که ساخته مهدی جعفری است و براساس خاطرات 23 نوجوان از زندان‌های رژیم بعثی عراق ساخته شده است. این فیلم را می‌توان اقتباسی از کتاب «آن‌بیست و سه نفر» دانست که شکل سینمایی به خود گرفته و قرار است نمایش آن بهانه‌ای باشد برای ملاقات 23نفری که داستان آنها در این فیلم روایت شده با 23بازیگری که نقش آنها را در فیلم بازی کرده‌اند.
برای این‌که بیشتر با مضمون فیلم آشنا شوید، گفت‌وگویی داشته‌ایم با احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» و نیز با ملاصالح قاری صحبت کرده‌ایم که یکی از شخصیت‌های مهم این داستان است.
یادتان هست که دیروز در سالروز تولد علی‌نصیریان، گزارش سینمایی گروه فرهنگی معطوف شد به کارنامه این استاد بازیگری و درباره سیمرغ‌هایی نوشتیم که نصیب استاد نشد؟ همین گزارش مبسوط امکان پرداختن به فیلم‌های سومین روز جشنواره را از ما گرفت و در عوض امروز گزارش مفصلی به قلم علی رستگار داریم از این فیلم‌ها. ناگهان درخت، قصرشیرین و سمفونی نهم سه فیلمی است که در صفحه12 می‌توانید درباره آنها بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها