برخلاف سال گذشته که هر روز در پردیس سینمایی ملت سه فیلم اکران می‌شد، امسال هر روز چهار فیلم اکران می‌شود که البته سئانس اول طبق قرعه‌کشی به فیلمی مستند یا انیمیشن اختصاص دارد. اخبار و حواشی هم که تا دلتان بخواهد زیاد است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۸۹۵۵۵

اختصاص یک سئانس فوق‌العاده برای روشندلان
دیروز برای فیلم «غلامرضا تختی» که نمایش آن در کاخ رسانه با استقبال خوب منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری جشنواره، یک سئانس ویژه برای نابینایان گذاشتند. این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان جمعه 12 بهمن در سئانس ساعت 13 سینما بهمن برای نابینایان یک اکران ویژه داشت و نابینایان توانستند به اتفاق یک همراه در این نمایش ویژه حضور پیدا کنند.

روایتی جدید از اعتیاد
اما آن‌طور که از سینماهای مردمی خبر می‌رسد «متری شش و نیم» دومین فیلم سعید روستایی که همانند فیلم اولش درباره اعتیاد است، از هر لحاظ از «ابد و یک روز» جلوتر است و البته مورد استقبال خوب مردم هم قرار گرفته.
هر چند این فیلم هنوز برای اهالی رسانه به نمایش در‌نیامده، اما ظاهرا تصویر تازه و متفاوتی از اعتیاد در مقایسه با دیگر فیلم‌های تولید شده با این مضمون به تصویر می‌کشد که حتما دیدنی است.

پیشکش به مسعود کیمیایی
نشست خبری فیلم «درخونگاه» با حضور عوامل فیلم در دومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد؛ نشستی که البته حرف‌های جالب و قابل‌توجهی به همراه داشت.

اسعدی درباره تقدیم کردن فیلمش به مسعود کیمیایی گفت: اولا قصه متعلق به سال 1370 است، ثانیا پیشکش به آقای کیمیایی دلیل دارد. من مثل بسیاری از فیلمسازان به او ارادت دارم. چون فکر می‌کنم آقای کیمیایی جریان‌سازترین فیلمساز این مملکت است. از جریان فیلم‌های او بود که بسیاری از فیلمسازان و بازیگران وارد سینما شدند. من هیچ‌وقت مراوده شخصی با آقای کیمیایی نداشتم. رابطه دورادوری با او دارم. به خاطر بی‌مهری‌هایی که نسبت به آقای کیمیایی در این روزگار می‌شود، فکر می‌کردم باید فیلمم را به او تقدیم کنم. بنابراین با کسب اجازه از تهیه‌کننده این کار را انجام دادم تا بگویم شیر، پیر هم که شود، شیر است. دوست دارم زمانی که زنده است، ببیند کسی فیلمش را به او پیشکش کرده است. می‌خواستم من اولین نفر باشم. نه زمانی که دیگر در میان ما نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها