کد خبر: ۱۱۸۸۲۹۰

پوست پرتقال به‌خاطر ته‌مزه تلخش به‌تنهایی چندان اشتهاآور نیست، اما می‌تواند طعم‌دهنده خوبی برای انواع نان و شیرینی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا از دانستنی‌ها و خواص پوست پرتقال برای‌تان بگوییم.
با خوردن یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال (حدود ۶ گرم) چیزی حدود ۶کالری، 09/0 گرم پروتئین، 5/1 گرم کربوهیدرات و 6/0 گرم فیبر دریافت خواهید کرد. جالب است بدانید پوست پرتقال سدیم و کلسترول ندارد و درعوض سرشار از ویتامین C است. هر قاشق غذاخوری پوست پرتقال از 2/8 میلی‌گرم
ویتامین C تشکیل می‌شود و می‌تواند ۱۴ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین حیاتی را تأمین کند. سایر ویتامین‌های موجود در پوست پرتقال عبارتند از ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، فولات، ویتامین A و ویتامین B6. پوست پرتقال دارای مقادیری کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، زینک، مس و سِلِنیوم نیز است.
پوست پرتقال حاوی ماده‌ای به‌نام لیمونِن است که گویا در پیشگیری از سرطان پوست بی‌تأثیر نیست. مطالعات نشان داده است مصرف پوست مرکبات می‌تواند از احتمال ابتلا به نوعی سرطان پوست موسوم به سرطان سلولی فلسی بکاهد. البته پوست پرتقال با هر ذائقه‌ای جور نیست. پوست پرتقال را برای هضم راحت‌تر بهتر است به‌ شکل رنده‌شده مصرف کنید و اگر طعم تلخش برای‌تان قابل‌تحمل نیست، همان پوشش سفید داخلش را هم بخورید کفایت می‌کند. پوشش سفید داخل پوست پرتقال آلبِدو نام دارد و حاوی ویتامین C، فیبر، پِکتین و فلاونوئیدهاست.
خوردن پوست پرتقال به‌‌رغم همه خواصی که دارد فقط درصورت کشت ارگانیک توصیه می‌شود، زیرا در غیراین‌صورت می‌تواند آغشته به مواد شیمیایی خطرناکی همچون آفت‌کش‌ها باشد.

صدف دژآلود
مترجم
منبع: livestrong.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها