آلودگی آب منطقه سرخون استان چهارمحال و بختیاری ، در آزمایش های صورت گرفته تائید شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۷۱
تائید آلودگی آب منطقه سرخون در آزمایش ها

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : موضوع آلودگی آب و محیط زیست شهر سرخون که سالهاست این منطقه را تهدید می کند، بزودی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور مطرح و بررسی می شود.

مجید شیرانی افزود: بیش از یک دهه قبل بر اثر شکستگی خط انتقال نفت خام از خوزستان به اصفهان، آب و محیط زیست منطقه سرخون به نفت خام آلوده شد و تاکنون اقدام موثری برای رفع این مشکل انجام نگرفته است.

وی گفت: وسعت آلودگی به حدی است که در پی هر بارشی شدت آلودگی در زمین های منطقه و اطراف آن افزایش می یابد آب آشامیدنی مردم منطقه را آلوده کرده ،فعالیت های کشاورزی و صنایع شیلات منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

شیرانی افزود: چنانچه نشتی نفت به آب چشمه سرخون رفع شود، برای احیای محیط زیست و منابع آب و خاک منطقه به زمان زیادی نیاز است.

وی، تخلیه خاک منطقه و رفع آلودگی آب از طریق روش های میکروبیولوژی را از راهکارهای پیشنهادی رفع این مشکل عنوان و ابراز امیدواری کرد با طرح این مشکل به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور بتوان آن را بزودی برطرف کرد.

پیشتر مسئولان جهاد کشاورزی اعلام کرده بودند، در پی آلودگی آب منطقه سرخون 63 واحد پرورش ماهی این منطقه تعطیل شده و فعالیت های کشاورزی در 400 هکتار از اراضی باغی و زراعی آن با مشکلات بسیاری روبرو شده است.

سال های گذشته به دلیل بارندگی و وقوع سیلاب، خط انتقال نفت خام خوزستان در بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری شکسته شد و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد.

مردم سرخون بارها خواستار رفع این مشکل شده بودند.

شهر سرخون شهرستان اردل در فاصله 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها