معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: به دلیل سرمای شدید و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع و مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان محدود شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۸۳
گاز 2 مجتمع صنعتی خراسان شمالی قطع شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، حسن افتخاری اظهار داشت: مصرف روزانه گاز در این استان هفت تا 7.5 میلیون متر مکعب است که 5 میلیون مترمکعب آن مصرف خانگی است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت بیشتر خانوارها بر مصرف گاز، افزود:
بی توجهی بخش خانگی به صرفه جویی، شرکت گاز را ناگزیر به قطع و یا محدودسازی مصرف بخش صنعتی خواهد کرد.

افتخاری تاکید کرد: در صورت ادامه روند پرمصرفی گاز توسط بخش خانگی، بخش دیگری از صنایع استان از جمله پتروشیمی خراسان قطع خواهد شد که این امر به اقتصاد استان ضرر می زند.

وی، پوشیدن لباس مناسب در منزل، کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ های خالی را از راههای بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما برشمرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان روزانه 2 میلیون متر مکعب، پتروشیمی یک میلیون و 400 مترمکعب، آلومینای جاجرم و سیمان بجنورد نیز هر یک 600 هزار مترمکعب گاز مصرف می کنند.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی بر صرفه جویی گاز در مصارف خانگی و صنایع تاکید کرد و اظهار داشت: سهمیه این استان برای مصرف گاز در فصل سرد روزانه 7.5 میلیون متر مکعب است که اگر بیش از این سهمیه مصرف می شود به اجبار سهم صنایع کاهش خواهد یافت.

افتخاری با بیان اینکه تمام دستگاه های اداری نیز باید دمای رفاه 21 درجه سانتیگراد را رعایت کنند، افزود: دستگاه ها باید در ایام تعطیل سامانه های گرمایشی خود را خاموش کنند.

شرکت گاز خراسان شمالی بیش از 288 هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی این استان 97 درصد و در شهرها 100 درصد است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، به دنبال بارش برف در اکثر نقاط این استان، جو ناپایداری تا اوایل روز یکشنبه بر این استان حاکم خواهد بود.

بر اساس این گزارش دمای هوای این استان با کاهشی 14 درجه ای مواجه می شود که این وضعیت دمایی تا پایان هفته ماندگاری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها