یک منبع آگاه نظامی در گیر ودار اختلافات روسیه و آمریکا بر سر حفظ پیمان موشکی از آغاز آزمایش اژدر پوزئیدون یا روز قیامت در روسیه خبر داد، سلاحی که ادعا شده با حمل کلاهک هسته ای می تواند از زیر اقیانوس ها هر شهر ساحلی را با خاک یکسان کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵۹
آزمایش «روز قیامت» در روسیه آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، خبرگزاری ریانووستی بدون اشاره به نام این مقام نظامی، یادآور شده است که مراحل آزمایش این اژدر غول پیکر در چارچوب توسعه فناوری های پیشرفته نظامی روسیه آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک هفته پیش از برگزاری هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور (اسفندماه 96) برای نخستین بار از مجموعه نظامی روز قیامت روسیه پرده برداشت.

زمانی که پوتین در حال معرفی این سلاح بود، فیلمی از عملکرد آن به نمایش درآمد که نشان می داد این اژدر از زیردریایی شلیک می شود و بدون رهگیری می تواند به هدف خود در ساحل هر منطقه ای در جهان نزدیک شود و در آخرین لحظات از آب خارج و به هدف برخورد کند.

وزارت دفاع روسیه پنج ماه پیش برای نخستین بار با انتشار فیلمی از این سلاح چند منظوره پرده برداری کرد.

نام علمی پوزئیدون «Status-6» است و گفته می شود قدرت چاشنی هسته ای آن 100 مگاتن است به عبارتی دو برابر بیشتر از قدرتمندترین بمب اتمی است که جهان تاکنون تجربه کرده است.

پیشتر رسانه های روسیه از جمله راسیسکایا گازتا از ساخت زیر دریایی بدون سرنشین پوزئیدون نیز پرده برداشته بود تا مشخص شود «Status-6» در واقع تنها یک اژدر نیست بلکه ترکیبی از اژدر غول پیکر دارای کلاهک هسته ای و زیردریایی بدون سرنشین است.

پوزئیدون در اساطیر یونان، خدای نام‌های بسیاری از جمله دریاها، رودخانه‌ها، سیل، خشکسالی، زمین لرزه و اسب‌ها بود و محافظ تمامی آب‌ها محسوب می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها