دخترک آن روز مثل همیشه برای مادرش شیرین زبانی می‌کرد. او آرزو داشت بزرگ که شد مثل خواهرش سرکار برود. با ذوق و شوق به مادرش می‌گفت: وقتی از سرکار پول بگیرم برای تو و بابا و آبجی و داداش هدیه می‌خرم، یه ماشین خوشگلم برای خودم می‌خرم و ...
کد خبر: ۱۱۷۹۴۶۷

آن روز، مادر و دختر کنار خیابان قدم میزدند. زن، دست دختر کوچولویش را گرفته بود و با تمام وجود به حرفهای او گوش میداد. دیدن صورت ماه و لبخندهای دختر کوچولو، مادر را از عشق به زندگی سیراب میکرد. آنها قرار بود به دیدن یکی از اقوام بروند. دخترک بی تابی میکرد تا زودتر به مقصد برسند. دقایقی بعد به محل مورد نظر رسیدند، کنار خیابان و جلوی خانه فامیل ایستاده بودند که ناگهان شبح مرگ چهره خود را نمایان کرد و در یک چشم برهم زدن حادثهای وحشتناک رقم خورد.

حادثهای که تار و پود آرزوهای قشنگ دختر کوچولو و ترمه خوش نقش و نگار عشق و علاقه مادرانه یک زن را از هم گسست. خودروی سواری پراید که با سرعت در حرکت بود در برابر دیدگان مادر با دختر هفت ساله برخورد کرد.

در کمتر از چند ثانیه رهگذران و شاهدان عینی این حادثه در محل جمع شدند.مادرکه باورش نمیشد چه میبیند با وحشت و ناله نام دختر کوچولویش را فریاد میزد. چشمهای معصوم کودک پر از اشک بود. بسختی نفس میکشید، سرش را تکان داد و برای چند ثانیه به صورت مادر خیره شد. میخواست لبخند بزند اما شدت درد توانی برایش نگذاشته بود. تمام قدرتش را جمع کرد، دست کوچکش را بالا آورد و دستهای مادر را گرفت.

با گزارش حادثه به فوریتهای پلیسی 110، گروه فوریتهای پزشکی 115 نیز بلافاصله در محل حاضر شدند و پیکر نیمهجان دخترک به بیمارستان انتقال یافت. تیم پزشکی برای نجات کودک وارد عمل شدند، شدت صدمه و خونریزی داخلی زیاد بود و تلاشها بینتیجه ماند. با اعلام خبر مرگ کودک دلبند که عزیز دل خانوادهاش بود ،کمر پدر و مادرش شکست.

آنها سر به دیوار تکیه داده بودند و با اشک ماتم، غریبترین لحظههای عمر خود را تجربه میکردند. مادر مدام به راهرو نگاه میکرد و منتظر بود دخترش را در حال بازی ببیند؛ اما ...

خواهر و برادر دخترک هم زانو زده و نوای سوزناک دلتنگیشان، آهنگ ناله و گریهشان بود. آنها خواهر کوچولوی خود را صدا میزدند و اشک میریختند. پیکر نحیف دخترک روی تخت بیمارستان، بیصدا آرمید و صورتش را با پارچهای سفید پوشاندند.

در اینباره پروندهای تشکیل و براساس اظهار نظر اولیه کارشناسان پلیس، تخطی از سرعت مطمئنه علت حادثه اعلام شد. پیکر دختر کوچولو پس از تشریفات قانونی به خانواده اش تحویل داده شد و در میان موجی از ناله و اندوه خانواده و اطرافیان و همکلاسیهایش که از مدرسه آمده بودند تا در مراسم تشییع جنازه اش شرکت کنند به آغوش خاک سپرده شد.

هشدار پلیس

سرهنگ محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی دراینباره هشدار داد: بی توجهی به مقررات عبور و مرور و سرعت و عجله هنگام رانندگی یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات ناگوار و حوادث غیر قابل جبران است که خسارتهای فراوان مالی، روحی و روانی بر جا میگذارد.

سرعت مجاز، میزان سرعتی است که توسط قانون تعیین میشود و سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده در زمان مشاهده و مواجهه با موقعیتهای حادثهساز و پیشبینی وقوع تصادف میتواند خودرو را کنترل و متوقف کند، اما در سرعت غیرمجاز، راننده فرصت پیدا نمیکند که در صورت مواجهه با صحنهای خطرناک و حادثهساز، خودرو را کنترل و متوقف کرده و از وقوع تصادف جلوگیری کند.

سرهنگ سلیمی در پایان به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد هنگام رانندگی ازگفتوگو با تلفن همراه یا سرنشینان خودرو، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات پرهیز کنند، چرا که این سهلانگاریها باعث حواسپرتی راننده و بیتوجهی به جلو میشود و امکان وقوع حادثه را زیاد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها