ایران - ونزوئلا ساعت 18 و 30 دقیقه در دوحه

بازی تیم ملی در غربت

تیم ملی فوتبال ایران ساعت 18:30 امروز (به وقت تهران) در برابر ونزوئلا بازی می‌کند. تیمی که نه به یمن شباهت دارد نه ویتنام و نه عراق. کارلوس کی‌روش این تیم را انتخاب کرده تا باز هم میزان تاکتیک‌پذیری دفاعی بازیکنانش در بازی‌های سخت را محک بزند. ونزوئلا گرچه در رنکینگ آمریکای جنوبی، دو پله بالاتر از بولیوی حریف ماه قبل ماست؛ اما در رنکینگ کلی 30 پله بالاتر از این تیم و یک پله بالاتر از ایران قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷۷

حضور پرتعداد بازیکنان تیم ملی ونزوئلا در لیگ آمریکا اجازه نداد این تیم به ایران سفر کند و تفاهمنامه فدراسیونهای قطر و ایران موجب شد این بازی در کمپ اسپایر برگزار شود. بعد از مجموعه مشکلاتی که کیروش و دستیارانش با اهالی فوتبال در ایران پیدا کردند، کیروش با ژستی مهربان در برابر دوربینها نشست تا باز هم دلها را مال خود کند؛ اما این بار دیگر دلی با او همراه نشد و خودش هم متوجه شد چه اتفاقی افتاده است. تیم ملی در شرایطی استراتژیک و با وضعیتی بسیار خاص راهی قطر شد و غروب امروز در برابر تیم ملی ونزوئلا بازی میکند تا آماده جام ملتها شود. اولین بازی ما 17 دی در برابر یمن برگزار میشود و تیم ملی تا آن زمان دیگر در برابر تماشاگران ایرانی بازی نخواهد کرد و این چیزی است که کیروش و همکارانش خواستهاند. بازی با ترینیداد و توباگو نشان داد کادر فنی پرتغالی، چگونه محبوبیت تیم ملی را نشانه رفتهاند.

بازی با ونزوئلا شاید کمی تیم ملی را تحت فشار بگذارد و این برای دیدارهایی که تیم ملی در برابر قدرتهای فوتبال قاره قرار میگیرد، به درد میخورد. ونزوئلا در بازی قبلی مقابل ژاپن مساوی کرد و حالا باید دید در برابر ما چه نمایشی دارد.

استارت کرانچار و تیم امید

تیم فوتبال امید ایران امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم امید عمان خواهد رفت. تیم ملی امید ایران که خود را آماده حضور در رقابت‌های مرحله اول مقدماتی المپیک می‌کند، همزمان با آغاز دیدار تیم ملی بزرگسالان ایران در دوحه مقابل ونزوئلا، در دیداری تدارکاتی مقابل تیم امید عمان قرار می‌گیرد. این بازی راس ساعت 18 و 30 دقیقه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط پایتخت عمان آغاز می‌شود. زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید ایران با داشتن بازیکنانی نظیر امید نورافکن، رضا شکاری، مهدی مهدیخانی، مهدی قائدی، الهیار صیادمنش و... امید بسیاری به صعود به المپیک دارد. ایران در مرحله اول مقدماتی المپیک 2020 با تیم‌های عراق، یمن و ترکمنستان همگروه است.

اشکان دژاگه در گفتوگو با جامجم:

برای دیدار با ونزوئلا آماده هستم

توقع ما این است که به تیم ملی توجه کنند

اشکان دژاگه یکی از بازیکنان باتجربه و کلیدی تیمملی است. او اخیرا در تراکتورسازی آسیب دید ولی با این حال از سوی کارلوس کیروش به اردو فراخوانده شد چون میتوانست آماده بازی برای تیمملی شود. اشکان در دیدار ترینیداد یک نیمه برای تیمملی بازی کرد و حالا برای دیدار ونزوئلا هم کاملا آماده است. دژاگه در این باره به جامجم توضیح میدهد: «برای دیدار با ونزوئلا کاملا آماده هستم و اگر شانس بازی به دست بیاورم تلاش میکنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. این بازی تدارکاتی برای تیم ملی مفید است. چند ماه قبل هم با ونزوئلا بازی کردیم. خیلی تیم خوبی بودند و الان فکر میکنم حتی قویتر شدهاند. امیدوار بودیم در آزادی میزبان این تیم باشیم ولی چون به ایران نیامدند در قطر با آنها بازی میکنیم.»

اشکان درباره آخرین شرایط تیم ملی هم توضیح میدهد: «خدا را شکر جو داخل تیم خیلی خوب است. هر روز تمرینات خوبی داریم. بچهها خیلی با هم راحت هستند. یکدل و متحد هستیم. انشاءا... تا جام ملتها آمادهتر هم میشویم.» دژاگه هم مثل دیگر بازیکنان توقع دارد از تیم ملی حمایت شود. او در این باره میگوید: «تیم ملی بزودی قرار است در جام ملتها حاضر شود. میخواهیم انشاءا... در این مسابقات قهرمان شویم. توقع ما این است که به تیم ملی توجه کنند. نیاز به حمایت داریم. الان خیلی تک و تنها هستیم. وقت حمایت همین حالاست.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها