چگونه با اینستاگرام ایرانگردی کنیم؟

ایرانِ زیبا

اگر از آن آدم‌هایی هستید که مدام به سفر فکر می‌کنید و ذهنتان مشغول پیدا کردن یک مقصد جذاب برای مسافرت است، صفحات مرتبط با گردشگری اینستاگرام را از دست ندهید؛ صفحاتی که با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌های متنوع، تجربه نزدیکی از سفر در اختیار مخاطبان می‌گذارند.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۴۴

در چند سال اخیر صفحات و هشتگهایی با عناوینی مانند must see iran شکل گرفته که هدف آنها معرفی جاذبههای گردشگری نقاط مختلف کشور است و در کنار آن، برخی از اهالی استانهای گوناگون، صفحاتی را برای به نمایش گذاشتن زیباییهای محل زندگیشان ایجاد کردهاند. در این مطلب به مرور ویژگیهای برخی از این صفحات میپردازیم.

گیلان زیبا

نشانی: beauty_guilan

استان گیلان با طبیعت کمنظیر و جذابیتهای بصریاش نیازی به معرفی و تبلیغ ندارد و انتخاب اول بسیاری از گردشگران حرفهای است. در صفحه گیلان زیبا حاصل کار تعداد زیادی از عکاسان حرفهای و نیمهحرفهای را میبینید که بیشتر آنها از ساکنان استان گیلان هستند و از این جهت، این صفحه میتواند برای علاقهمندان به عکاسی هم جالب توجه باشد. روستای ماسال، جاده اسالم، قلعه رودخان، ماسوله، سیاهکل، بندرانزلی، لنگرود، ساختمان شهرداری رشت، باغ محتشم، تالش و تالاب انزلی برخی از مکانهایی هستند که در صفحه گیلان زیبا میتوانید عکسهای خوبی از آنها ببینید و حسابی هوایی سفر به گیلان شوید. عکسها تنوع خوبی دارد و از جنگل گرفته تا دشت و دریا و شالیزارهای زیبای برنج در آن به نمایش درآمده و حتی سعی شده به فضاهای شهری نیز تا حدی توجه شود. با اینکه در بعضی از عکسها ویرایشهای بیش از حدی دیده میشود، اما گیلان آنقدر زیباست که بدون این ویرایشها هم هوش را از سر ببرد. با دیدن این صفحه میتوانید بهطور دقیقتری انتخاب کنید که دوست دارید چه بخشهایی از گیلان را ببینید و برنامهریزی درستتری برای سفرتان داشته باشید. طبیعت گیلان هنوز به اندازه مازندران مورد هجوم قرار نگرفته و جنگلهایش منتظر سفرههای پلاستیکی و قوطیهای تنماهی شماست.

کاشان زیبای ما

نشانی: kashane_zibaye_ma

کاشان از جمله شهرهایی است که از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و کارشناسان قدمت شهرنشینی در آن را بین 7000 تا 11 هزار سال تخمین میزنند. وجود باغ فین، خانههای تاریخی مانند خانه بروجردیها، طباطباییها و...، مسجد آقابزرگ، آبشار نیاسر و... باعث جذب گردشگران پرشماری میشود. صفحه کاشان زیبای ما به معرفی شهر کاشان با استفاده از تصاویر دیدنی و باکیفیت میپردازد و در کنار آن نیمنگاهی هم به اتفاقات و اخبار این شهر دارد. پوشش فعالیتهای هنرمندان و مفاخر کاشان در کنار معرفی تعدادی از غذاهای سنتی کاشان مانند گوشت لوبیا، آبگوشت لوبیا سفید، شفته، قیمهریزه و... از دیگر فعالیتهای این صفحه است. صفحه کاشان زیبای ما به انتشار عکسهای خوشمنظره اکتفا نکرده و در بسیاری از موارد توضیحات قابل قبولی از هر مکان گردشگری ارائه میکند.

شیراز زیبا

نشانی: shiraz.ziba

شهر شیراز یکی دیگر از مقاصد گردشگری بسیار پرطرفدار کشورمان است که بجز ایرانیان، توجه گردشگرانی از سراسر دنیا را به خود جلب میکند. وجود بناهای تاریخی متعدد و ارزشمند مانند تختجمشید، پاسارگاد، حافظیه و سعدیه در کنار باغهای زیبا مانند باغ ارم باعث شده خیلیها حداقل یکبار به شیراز سر بزنند. صفحه شیراز زیبا علاوه بر معرفی جاذبههای گردشگری شیراز، به نوعی یک صفحه خودمانی برای شیرازیها هم هست و مثلا تبلیغات محلی دارد و برخی از اخبار مهم شیراز را نیز مختصرا پوشش میدهد. یکی دیگر از فعالیتهای این صفحه، به اشتراک گذاشتن اصطلاحات جالب و بعضا قدیمی شیرازی و بیان معانی آنهاست که میتواند کمک قابلتوجهی به گردشگرانی باشد که در سفر باید با شیرازیهای خونگرم ارتباط برقرار کنند. در صفحه شیراز زیبا میتوانید برخی از غذاهای سنتی شیراز مانند شکرپلو، کلمپلو، دوپیازه آلو و خورشت سبزی را هم ملاقات کنید و برای خوشمزهتر شدن سفرتان از قبل برنامهریزی داشته باشید. اگر حجم تبلیغات این صفحه کمتر شود، مطمئنا استقبال مخاطبان هم بیشتر خواهد شد و افراد میتوانند استفاده بهتری از مطالب آن داشته باشند.

اصفهان زیبا

نشانی: esfahanbeauti

شهری که سی و سه پل، میدان نقشجهان، پل خواجو، منارجنبان، چهارباغ عباسی، کاخ چهلستون، کاخ عالیقاپو، کلیسای وانک و... دارد، به خودی خود انتخاب بسیاری از گردشگران خواهد بود. به اینها جاذبههای گردشگری تازه و مدرن این شهر را هم بیفزایید تا متوجه اهمیت سفر به اصفهان شوید. سیتی سنتر اصفهان، شهربازی رویاها و آکواریوم اصفهان به عنوان نخستین تونل آکواریوم ایران برخی از این جاذبههاست. در صفحه اصفهان زیبا عکسهای جالبی از شهر اصفهان دیده میشود که در این میان گردشگران خارجی که از گشتن در اصفهان غرق لذت شدهاند، حضور پررنگی دارند. تصاویری از زایندهرود در زمانی که هنوز جاری بود و خشک نشده بود هم یکی دیگر از تصاویر پرتکرار این صفحه است که باعث حسرت خوردن جمعی از اصفهانیها در بخش کامنتها میشود. در برخی از عکسهای این صفحه از ترکیب خوراکیهای خوشمزه با پسزمینه مکانهای گردشگری اصفهان هم بهره زیادی برده شده تا به این شکل، شاخکهای شکموهایی که به سفر علاقه دارند هم تیز شود. اصفهان با داشتن غذاهایی مانند بریانی، خورشت ماست، کلهجوش و... میتواند تجربه غذایی متفاوتی را برای شما رقم بزند.

محمد وفایی - خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها