چند راهکار عملیاتی برای لباس پوشیدن در فصل سرما

پشتم‌گرمه!

خیلی‌ها عادت دارند فصل سرما که شروع می‌شود، فقط به یک لباس ضخیم بسنده کنند و تصور می‌کنند همین یک‌لباس می‌تواند بدن آنها را گرم کند و گرم هم نگه دارد؛ اما مانند خیلی کارهای دیگری که فوت و فن خاص خود را دارند، لباس پوشیدن در سرما هم حساب و کتاب خودش را دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۵۱

پس اگر اهل سفر به مناطق سردسیر یا ساکن شهری هستید که آب و هوای سردی دارد، پوششتان را دست کم نگیرید.

لایهلایه لباس بپوشید

اولین و اصلیترین کاری که برای گرم ماندن بدن در هوای سرد میتوانید انجام دهید، این است که به جای پوشیدن یک لباس ضخیم، لایههای متعددی از لباسهای نازک و گرم بپوشید. این کار عایقبندی بسیار خوبی را برای بدن شما ایجاد میکند و از طرفی به شما امکان میدهد در صورت بالا رفتن دمای بدنتان براحتی بتوانید با کم کردن لایههای لباس، خنک شوید.

یک لباس بهعنوان پایه در زیر لباسهای اصلی خود بپوشید. یک زیرشلواری بلند، لباسی یکسره، یک زیرپیراهنی بلند یا هر چیزی که بتواند شما را گرم نگه دارد، گزینه خوبی محسوب میشود. بعضی افراد شاید تا پنج لایه لباس به تن کنند، اما تنها یک لایه شلوار میپوشند. اما پوشیدن حتی یک لایه زیرشلواری بدن شما را گرم میکند.

طبق فعالیت بدنی لباس بپوشید

در فصل سرما قبل از لباس بپوشیدن، سعی کنید براساس فعالیت بدنیای که دارید این کار را انجام دهید. اگر در سرما قصد کوهنوردی دارید، باید متفاوت از کسی لباس بپوشید که روز بیتحرکی دارد و فعالیت بدنی انجام نمیدهد.

جوراب زمستانی بپوشید

یکی از اندامهایی که بسیار در معرض سرما وجود دارد، پاها و انگشتان پاست، بنابراین سعی کنید پاهایتان را با پوشیدن جورابهای زمستانی گرم نگه دارید تا تعریق نکنند. جورابهای پشمی بهترین گزینه هستند با وجود این جورابهای پشمی مصنوعی هم میتواند گرم باشد. لایهلایه پوشیدن را در پاها هم میتوانید انجام دهید، اما مراقب باشد پاها آزادانه حرکت کرده و گردش خون آن کاهش پیدا نکند.

پوتین عایقدار بپوشید

تا حد امکان سعی کنید پوتینی بخرید که پوشش رویه آن از پشم طبیعی یا مصنوعی باشد نه پنبه. این پوتینها با عایقی که دارد مانع رسیدن سرما به پاها میشود و شما را از سرما محافظت میکند.

کت و ژاکت مناسب

بعد از پوشیدن لباسهای لایه به لایه، ژاکت مناسب بپوشید. این بالاپوشها هر چه ضخیمتر باشد، بهتراست.

کلاه و دستکش فراموش نشود

از آنجا که همیشه گفتهاند بدن از قسمت سر گرم میشود، اگر سرتان را بخوبی بپوشانید، گرمای بدن حفظ میشود و دیگر سرما شما را اذیت نمیکند. هنگامی که کلاه میگذارید تا زیر گوشهایتان را هم بپوشانید. علاوه بر این، انگشتان و دستها در مقابل سرما بسیار حساس هستند، بنابراین گرم نگه داشتن آنها به گرم شدن بدن خیلی کمک میکند. حتی استفاده از دستکش نازک هم میتواند تا حدودی دستها را از سرما دور نگه دارد و بهتر از نپوشیدن است، اما انتخاب دستکشی ضخیم که مانع نفوذ سرما شود، گزینه بهتری است.

منبع: wikihow

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها