رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: هشت بالگرد در راستای ارائه خدمات امدادی و درمانی در مرز مهران مستقر شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۴۷
هشت بالگرد امدادی در مرز مهران مستقر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر کریم همتی شامگاه سه شنبه در گفت ‌و‌ گویی اظهار داشت: برای تقویت یگان‌های خدمات‌رسان در حوزه بهداشتی درمانی در مرز مهران 150 آمبولانس، 2 بیمارستان صحرایی با تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات جراحی و مراقبت ویژه و 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران مستقر است.

وی افزود: با توجه موج جمعیت و افزایش حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در راستای پیشگیری و آینده‌نگری در بازگشت زائران، ناوگان هوایی این دانشگاه از چهار دستگاه بالگرد به هشت دستگاه افزایش یافت.

وی با اشاره به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختصاص بالگرد و بیمارستان صحرایی گفت: کادر خلبانان و پزشکی ارتش جمهوری اسلامی که موفق به گذراندن آموزش های خاصی برای شرایط اضطراری، درمان و خدمات پزشکی شده اند در کنار عوامل دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.
همتی با اشاره به فراهم بودن همه امکانات دارویی، درمانی، پزشکی و بهداشتی اربعین در مهران، تاکید کرد: کادر درمانی، بهداشتی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در این راه برای خدمت رسانی به زائران اربعین از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند.

به گزارش ایرنا، یک هزار و 200 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مسیر تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر شده است.

همچنین 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند.

پنج دستگاه بالگرد، 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتورلانس در این ایام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر شده است.

طبق اعلام مسئولان تاکنون بیش از 540 هزار زائر طی اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها