نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن از صدر اسلام تا کنون جهت اختلاف افکنی بین اعراب و ایرانی‌ها گفت: امسال هم توسط دشمن برنامه ریزی‌هایی شده تا اختلافاتی را در پیاده روی اربعین میان ملت عراق و ملت ایران ایجاد کنند و باید هر دو ملت با هوشیاری و اتحاد، توطئه‌ها را خنثی کنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۳۶
اتحاد ملت ایران و ملت عراق در پیاده روی اربعین توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با «جام جم آنلاین» در خصوص سابقه تاریخی پیاده روی اربعین و تأثیر فرهنگی که در بین دو ملت ایران و عراق گذاشته، اظهار داشت: سابقه پیاده روی از همان سال 61 هجری با حرکت دو تا از زائران امام حسین (ع) در همان سال نخست شهادت اباعبدالله (ع) یعنی اربعین اول آغاز شده است.

وی گفت: در واقع نخستین راهپیمایی اربعین توسط جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی انجام شده که با پای پیاده به طرف قبر خاکی حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیامبر اکرم(ص) در رابطه با اهمیت زیارت اربعین فرمودند یکی از نشانه‌های اهل ایمان درک زیارت اربعین است. برای هر قدمی که به طرف قبر امام حسین (ع) در اربعین برداشته می‌شود ثواب یک حج و یک عمره مقبول شده در نامه اعمال نوشته می‌شود.

صدام ملعون اجازه نمی‌داد که حتی مردم عراق راهپیمایی اربعین را انجام دهند
موسوی لارگانی بیان داشت: اهمیت این موضوع برای مسلمانان و بویژه شیعیان آن قدر زیاد است که همه ساله این راهپیمایی انجام می‌شده است و البته در زمانی که صدام ملعون در رأس کار بود اجازه نمی‌داد که حتی مردم خود عراق این راهپیمایی را انجام دهند و بعد از اتمام جنگ و نابودی صدام اولین کاروانها حرکت کردند به سمت زیارت قبر امام حسین (ع) حرکت کردند و شاید سالهای نخست تا کنار مرز توانستند حرکت کنند و نتوانستند وارد عراق شوند.
وی ابراز داشت: شهید حجت‌الاسلام سید علی اکبرابوترابی که سالها در اسارت نیروهای بعثی عراق بود با جمعی از رفقا و دوستانش این پیاده روی را در اربعین امام حسین (ع) آغاز کرد و بعد از خروج آمریکا به صورت ظاهری از عراق این راهپیمایی اوج و عظمت گرفت و هر سال بر عظمت این راهپیمایی افزوده می‌شود و از سراسر دنیا شیعیان در این ایام برای زیارت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند.

امسال هم شاهد افزایش جمعیت در اربعین حسینی هستیم
موسوی لارگانی گفت: خوشبختانه ما شاهد افزایش جمعیت در سالهای گذشته بودیم و بویژه امسال شاهد هستیم که تعداد قابل توجهی از کاروانهای بصره عراق در حرکت هستند که حدود 500 کیلومتر با حرم امام حسین (ع) فاصله دارد و دیگر کاروانها که از سایر شهرهای عراق و دیگر کشورها مسیری طولانی را عاشقانه راهپیمایی می‌کنند و این عشق به امام حسین (ع) و عشق به زیارت اربعین است که مردم را وادار به این راهپیمایی می‌کند.

نور الهی در پیاده روی اربعین خاموش نشدنی است
وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده امام حسین (ع) و کسانی که به دنبال خاموش کردن این نور الهی در سالها و دوران گذشته بودند و اکنون هم به عناوین مختلفی می‌خواهند به نوعی اجازه ندهند که این همایش بزرگ برگزار شود موفق نبوده و نخواهند بود چرا که هم ملت ایران و هم ملت عراق و مسلمانانی که علاقه مند اهل بیت (ع) هستند هر ساله برای برگزاری این همایش، از جان و دل هزینه می‌کنند و هر سال هم برعظمت این همایش عاشقانه افزوده می‌شود.
وی در خصوص اختلاف افکنی‌ها در بین مسلمان گفت: متأسفانه از صدر اسلام تا اکنون ما شاهد این چنین حرکت‌های مذبوحانه بودیم که می‌خواستند بین عرب و عجم اختلاف بیندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها