یک اقتصاددان در گفتگو با «جام جم آنلاین»:

شریعتمداری سیستم رانتی و بدون نظارت را راه اندازی کرد

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس ؛

شاهد مخالفت صریح مجلس با 3 گزینه پیشنهادی دولت بودیم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به هنگام قرائت نامه معرفی 4 گزینه پشنهادی دولت شاهد مخالفت صریح نمایندگان در صحن علنی بودیم.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۱۰
شاهد مخالفت صریح مجلس با 3 گزینه پیشنهادی دولت بودیم

یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، و عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: به هنگام قرائت نام "محمد اسلامی"، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، "فرهاد دژپسند"، به عنوان وزیر اقتصاد و امور دارایی، "محمد شریعتمداری" وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد شنیدن کلمه 2 به معنای مخالفت شدید نمایندگان با این گزینه های دولت بودیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره مخالف مجلس با سه گزینه پیشنهای دولت گفت: اما نمایندگان به هنگام معرفی اقای رضا رحمانی به عنوان گزینه پیشنهای دولت برای وزارت صنعت معدن و تجارت با گفتن کلمه 4 موافقت خود را اعلام کردند.
وی تاکید کرد: اقای رحمانی چندین دوره نماینده مجلس و ریاست کمیسیون صنایع و معادن را بر عهده داشته لذا با توجه به این عقبه تخصصی قطعا نمایندگان به ایشان رای مثبت خواهند داد.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی کفت:آقای شریعتمداری شرایط خوبی در مجلس ندارد، چون وقتی نام ایشان در صحن علنی خوانده شد کلمه دو به معنی مخالفت از نمایندگان شنیده شد، البته شنیده ام که آقای شریعتمداری نیز در نامه اعلام کردند که رضایت برای حضور در کابینه دولت را ندارند و تأکید دارند در هیچ جایی از ایشان استفاده نشود و تمایلی برای حضور در کابینه ندارند.
وی یادآورشد: جای سوال دارد که دولت و مسئولین، چرا به واسطه جناح بندی ها در تلاش هستند عوامل خود را در وزارتخانه ها بگذارد.
بت کلیا در مورد حضور "فرهاد دژپسند"، به عنوان وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز گفت: ایشان در سازمان مدیریت برنامه ریزی حضور داشته و با توجه به شناختی که از ایشان دارم همیشه تصمیم گیری های خود را منوط به نظر مسئولین بالا دستی خودش می دانست و از خودش ابتکاری نداشت.
وی در ادامه گفت : در هر صورت باز هم باید برنامه ومیزان فعالیت این گزینه ها را بررسی کرد و بعد از آن تصمیم به رای گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها