مراسم تجلیل از نوازندگان ارکستر سمفونیک که در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس به اجرای برنامه برای رزمندگان پرداختند، به همت بنیاد رودکی در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۱۸

«سازهای خاکی» عنوان برنامهای بود که به تجلیل از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس اختصاص داشت. این برنامه شنبهشب در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیاکبر صفیپور مدیرعامل بنیاد رودکی، شاهین فرهت دبیر سیوچهارمین جشنواره موسیقی فجر، سیدمحمد میرزمانی رئیس هیات مدیره خانه موسیقی و تعدادی از هنرمندان و مسؤولان و البته علاقهمندان موسیقی حضور داشتند.

در این مراسم فیلمی کوتاه از صحبتهای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که در دوران دفاع مقدس در جبههها به اجرای برنامه پرداخته بودند، پخش شد.

این فیلم شامل صحبتهای نوازندگان و تصاویری مستند از حضورشان در جبهههای هشت سال دفاع مقدس بود. در بخشی از این فیلم، صدا و تصویری از مهرداد کاظمی خواننده مجروح شیمیایی برای مخاطبان پخش شد. کاظمی هماکنون برای پیگیری مراحل درمانیاش در آمریکا بهسرمیبرد. کاظمی در صحبتهایش گفت: «درود میفرستم به همه شهدای جنگ و همه کسانی که در این دوران زحمت کشیدند و خیلی از آنها مجروح و جانباز شدند. درود میفرستم به همه رزمندگانی که جانفشانی کردند. امیدوارم همه شما عزیزان همیشه شاد باشید. واقعا دلم میخواست در این مراسم میخواندم و ای کاش حالم بهتر بود و میتوانستم بیایم.»

آنطور که تسنیم نوشته است، محمدرضا جعفریبهنام، صدابردار ارکستر سمفونیک تهران در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان خاطراتی درباره فعالیت ارکستر سمفونیک تهران در جبههها به اولین برنامه ارکستر در جبهه اشاره کرد و گفت: اولین برنامه را برای تعدادی از رزمندههای حاضر در جبهه داشتیم اما با توجه به سختیهای کار بازخوردی که مدنظر داشتیم صورت نگرفت. وقتی به تهران برگشتیم با فضای جبهه بیشتر آشنا شده بودیم و ارکستر را محدودتر کرده و سازهایی انتخاب کردیم که با شرایط جبهه سازگاری داشته باشد سپس با 30 نفر از اعضا به اهواز برگشتیم و تا پشت جبهه سوسنگرد حضور پیدا کردیم.

کم کم مشکلات آسانتر شد و بچهها با منطقه مانوس شده و با عشق کار میکردند. اما چیزی که ما با چشم در جبههها میدیدیم تاثیر حضور ما در روحیه رزمندگان بود که خیلی از فرماندهان هم اسم گروه را گروه روحیه گذاشته بودند. همچنین محمد گلریز در این مراسم حضور پیدا کرده و انتقاداتی نسبت به عملکرد جشنواره موسیقی فجر بیان کرد. در بخش پایانی مراسم با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها