خانم نویسنده از نهضت خاطره‌نگاری این سال‌ها می‌گوید

ما خیلی خوبیم!

خانم بهناز ضرابی‌زاده که معرف حضورتان هسـت احتمالا. نویسنده‌ای که کتاب معروفش به داخل خانه بسیاری از ایرانیان راه پیدا کرده است. الان دیگر کمتر کسی هست که اسم «دختر شینا» به گوشش نخورده باشد. کتابی که حاوی خاطرات قدم‌خیر کنعان همسر شهید ستار همدانی را روایت می‌کند و حالا دیگر جزو پرفروش‌های بازار کتاب است. البته این را هم یادمان نرود که اولین تیزر سینمایی کتاب هم برای همین کتاب ساخته شد و آن را دیگر حتما دیده‌اید.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۸۹

تیزری با بازی زوج بازیگر الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی که خیلی هم از آن استقبال شد و به دیده شدن کتاب هم خیلی کمک کرد. بهناز خانم ضرابیزاده که علاوه بر نویسنده بودن مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان هم هست در گفتوگویی که با همکاران ما در گروه فرهنگی خبرگزاری فارس داشته به نهضت خاطرهنویسی این سالها اشاره کرده و گفته ما در زمینه ادبیات مستند جزو کشورهای فعال هستیم و خیلی خوبیم و این حرفها. البته اگر مثل ما لابهلای کتابها وول خورده باشید این ادعای خانم ضرابیزاده را حتما تایید میکنید.

خانم ضرابی زاده در بخشهای دیگری از گفتوگویش حرفهای جالب دیگری هم زده است. مثلا این بخش را ببینید: «حسرت میخورم وقتی میبینم رزمندهای از دنیا میرود یا شهید میشود، غصه میخورم که هنوز تاریخ شفاهی و خاطراتی که در دل این فرد و ذهنشان بوده استخراج نشده و او تمام اینها را با خود به دنیای دیگر میبرد، امیدوارم یک اتفاقی بیافتد که خیلیها وارد این عرصه شوند و تلاش کنند تا این اسناد از سینهها بیرون بیاید.» ضرابیزاده جلوی این سوال که ظاهرا اقبال به خاطرهنویسی باعث کمرنگ شدن اقبال به رمان شده هم سفت ایستاده و رد کرده و گفته: « اقبال مردم همچنان میتواند به طرف داستان کوتاه و رمان باشد، یعنی اینطور نیست که اقبال عمومی در حوزه خاطره بیشتر از داستان است، ما بهدلیل اینکه کتابهای خوبی در این حوزه داریم با اقبال عمومی بیشتری هم مواجهیم. چند شاعر شاخص داریم که آثار خوبی را منتشر میکنند و کتابهایشان هم پرفروش است و در حوزه داستان و رمان هم بازار نشر نیازمند این است که کارهای خوبی تولید شود، مطمئنا اگر ما رمانها و داستانهای خوبی داشته باشیم در این حوزهها هم بازار نشر میتواند قویتر عمل کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها