محرم در قاب هنر

مراکز فرهنگی و هنری هر سال به مناسبت ماه محرم برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند تا در این فضا هم با رویدادهایی که دارند میزبان علاقه‌مندان شوند. فرهنگسراها یکی این مجموعه‌ها هستند که در کنار دیگر موارد مثل تماشاخانه‌ها، گالری‌ها و... برنامه‌های گوناگونی را برگزار می‌کنند. در ادامه برخی از آنها را معرفی می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۶۴۶۱۶

سومین دوره مسابقه ملی - آیینی «مقتلخوانی»

سومین دوره مسابقه ملی ـ آیینی «مقتلخوانی» با هدف ارتقای فرهنگ عاشورایی، آشنایی نسل امروز با متون کهن، مستند قیام عاشورا و کاهش انحراف در انتقال پیامهای واقعی به نسل جدید در گروه بزرگسال از 21 شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. شرط حضور و راهیابی شرکتکنندگان به مرحله نیمهنهایی مسابقه، آشنایی با مباحثی چون فن بیان، حماسهخوانی، شعرخوانی، آشنایی با مقتل و مقتلخوانی است.

داوری این مسابقه را هم حجتالاسلام حسین فتحی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، سیدمحمد سادات اخوی، امیرسیاوش مرزبان و حامد جوادزاده بهعهده دارند. همچنین مراسم اختتامیه این مسابقه ملی ـ آیینی پنجشنبه 7 مهر ساعت 30/17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده و برگزیدگان راه یافته به دور نهایی تقدیر میشوند. تاکنون دو دوره مسابقه ملی مقتلخوانی با اهدافی که ذکر شد به همراه 12 برگزیده در هر دوره در این فرهنگسرا برگزار شده است.

نمایشگاهی از صنایعدستی محرم

فرهنگسرای رویش هم دست آفریدههای عاشورایی را روزهای ۲۰ الی ۲۶ شهریور در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار میکند.

رویا فتحی، مدیر فرهنگی - هنری این منطقه گفت: فرهنگسرای رویش با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی معاونت صنایعدستی استان تهران و مجموعه فرهنگی ـ هنری برج آزادی در دهه اول ماه محرم نمایشگاه صنایعدستی و هنری محرم و عاشورا در قالب علم، کتل و اجرای تعزیهخوانی، ارائه محصولات فرهنگی، نگارگذر با موضوع محرم و اجرای ورکشاپهای هنری در ویژهبرنامهای با عنوان «دست آفریدههای عاشورایی» برگزار میکند.

فتحی گفت: علاوه بر اینها آثار هنری با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و آشنایی بیشتر شهروندان با فرهنگ عاشورایی در مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی در معرض دید عموم قرار میگیرد. برپایی نمایشگاه نشان و نمادهای محرم، نشست تخصصی، کارگاههای هنری عاشورایی و تعزیهخوانی بخشهایی از برنامه است.

«روضه هنر» در موزه هنرهای معاصر فلسطین

جمعی از هنرمندان، نمایشگاه گروهی از آثار خوشنویسی و نقاشیخط را به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) را با نام «روضه هنر» از 21 شهریور در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار کردهاند.

در این نمایشگاه که به همت روحا... حسینزاده برپا شده است، آثاری از امیرعباس نصیری، پریسا عباسی، مرجان اسفندی، مصطفی کارگر، مرضیه بهرامی، زهرا بهرامی، محمد بخشیزاده، هانی شرار، غلامحسین الطافی، حسین شیرازی، محمد بنیاحمدی، باربد یزدانی، عظیم فلاح و روحا... حسینزاده به نمایش درآمده و علاقهمندان برای بازدید از این نمایشگاه میتوانند تا اول مهر به این موزه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها