اوساکا ی 20 ساله به حکومت سرنا ویلیامز پایان داد

تمام حواشی یک فینال جنجالی

فینال زنان در آخرین گرند اسلم سال در آمریکا با حواشی و اتفاقاتی همراه شد که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد. نائومی اوساکا 20 ساله بعد از شکست دادن رقبایش به فینال رسیده بود و انگیزه زیادی برای بازی مقابل سرنا ویلیامز آمریکایی داشت. او که پیش از این یک بار سرنا را شکست داده بود، این بار هم مقابل الگوی دوران کودکی و اسطوره‌اش عالی عمل کرد و ضمن برتری ۶ بر ۲ و ۶ بر ۴ در دو ست، اولین گرنداسلم دوران حرفه‌ای خودش را به دست آورد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۰۱

اوساکا با این برتری ضمن تبدیل شدن به دومین آسیایی (چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان) برنده یک گرنداسلم، مانع بیست و چهارمین قهرمانی سرنا و رسیدن او به مارگارت کورت افسانهای در صدر جدول پرافتخارترین تنیسورهای زن تاریخ گرنداسلمها شد. اما حواشی و مسائل داوری این بازی به قدری زیاد بود که در واقع به متن بازی تبدیل شده بود. اولین حاشیه این بازی از همان لحظات ابتدایی رقم خورد و آن جایی بود که تماشاچیان آمریکایی علیه تنیسور ژاپنی سوتهای اعتراضآمیز میزدند.

مهمترین اتفاق بازی در ست سوم و زمانی بود که سرنا 3 بر یک از حریفش پیش بود، اما داور دو خطای متوالی از او اعلام کرد که او نیز با کوبیدن راکتش روی زمین به این مساله بشدت اعتراض کرد. داور ضمن هشدار به او گفت که در جریان ست نخست از کمک سرمربی خود استفاده کرده است. همین یک جمله کافی بود تا عصبانیت ویلیامز بیشتر شود. او در حالی که فریاد میزد، خطاب به داور گفت: باید از من عذرخواهی کنید. من هیچگاه در زندگیام تقلب نکردهام. من یک فرزند دختر دارم و از چیزی که درست است دفاع میکنم. تو نمیتوانی تا زمانی که در زمین هستم قضاوت کنی. به دلیل این اتفاقات، سرنا این ست را باخت و وقتی میخواست ست جدید را شروع کند، باز هم خطاب به داور گفت: از من یک امتیاز دزدیدی. تو یک دزد هستی. داور پرتغالی نیز با ثبت سومین حرکت غیرورزشی از سرنا، یک امتیاز دیگر از این تنیسور آمریکایی کم کرد. سرنا ست دوم را در حالی به حریف جوانش واگذار کرد که به دلیل این اتفاقات در حین بازی گریه میکرد. ویلیامز در پایان بازی به تمجید از اوساکا پرداخت و گفت: اوساکا بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشت و شایسته پیروزی بود. از طرفی تنیسور ۲۰ساله ژاپنی که برای نخستین بار فاتح یک گرند اسلم شد، پس از قهرمانی گفت: این یک رویا بود که تبدیل به واقعیت شد، اما هنوز نتوانستم این شرایط را درک کنم، چون خیلی زود اتفاق افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها