یک تیر دروازه ایران را در بازی‌های آسیایی نگه داشت

تیم امید، به کرانچار باخت

آخرین باری که فوتبال ایران مغلوب میانمار شده بود؛ اسم این کشور هنوز میانمار نشده بود. آنها برمه بودند که در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک بود دو بار متوالی با نتایج مشابه یک بر صفر ایران را شکست دادند. یک بار در مرحله گروهی و یک بار هم در فینال. حالا بعد از گذشت 52 سال، یک بار دیگر فوتبال ایران مغلوب میانمار شد تا یک بازگشت به عقب، به بزرگی نیم قرن را شاهد باشیم. تیم امید ایران با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میانمار شد و با خوش‌شانسی در بازی‌ها باقی ماند.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۲۹

باخت به میانمار البته یک باخت فوتبالی نبود. باختی بود از سر ترس روبه‌رو نشدن با کره‌جنوبی. همین دیروز در جام‌جم تیتر زدیم ایران و عربستان به دنبال دوم شدن هستند و کسی صدر جدول را دوست ندارد! اما فکر نمی‌کردیم تیم امید کشورمان برای رسیدن به خواسته‌اش تا پای حذف از رقابت‌ها پیش برود.

در پایان نیمه‌اول، دو بازی همزمان گروه، کره‌شمالی دو گل به عربستان زده بود و ایران هم مقابل میانمار، کارش را با تساوی بدون گل دنبال می‌کرد. عربستان گل سوم را هم از کره‌شمالی خورد. باورش سخت بود، اما عجیب‌تر، نتیجه‌ای بود که در بازی خودمان رقم خورد. میانمار در کمتر از 12 دقیقه دو گل به ما زد! قمار دوم شدن در این گروه داشت به قیمت حذف تیم امید در مرحله گروهی تمام می‌شد و کاری هم از دست کرانچار ساخته نبود. میانمار دو بار در دقایق 70 و 80 تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت اما خوش‌شانس بودیم که نتیجه 3 بر صفر نشد. توپی که به تیر دروازه ما خورد، تیم امید را در بازی‌های آسیایی نگه داشت. میانمار اگر گل سوم را می‌زد، کار ایران و عربستان، برای ماندن در بازی‌ها به شمارش کارت زرد می‌افتاد که خوشبختانه نیفتاد. تیم امید در قمار زلاتکو کرانچار، بازنده شد، اما خوش شانس بود که مرحله گروهی را با صدرنشینی به پایان برد. حالا آرزو می‌کنیم ای‌کاش، میانمار را می‌بردیم و با شجاعت به استقبال بازی با کره‌جنوبی می‌رفتیم.

توجیهات کرانچار، پس از شکست مقابل میانمار

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید ایران در نشست مطبوعاتی بعد از بازی میانمار درباره تغییر ترکیب ایران و شکست در بازی میانمار گفت: بعد از انجام دو بازی فشرده، برای رویارویی با میانمار به بازیکنان ذخیره‌ام فرصت بیشتر برای بازی کردن دادم و با ترکیب متفاوت‌تری نسبت به دو بازی قبلی وارد میدان شدیم. علاوه بر این برخی از بازیکنانم کارت زرد داشتند که طبیعتا برای عدم محرومیت از دیدار بعدی به آنها بازی ندادم.

کرانچار تاکید کرد: همه تغییراتی که داشتم بعضا از روی اجبار بود و اگر از شانس‌های گلزنی مان استفاده می‌کردیم می‌توانست نتیجه دیگری رقم بخورد. در مقابل میانمار انگیزه و انرژی مضاعفی برای رویارویی با ایران داشت و دو فرصت گلزنی خوب به دست آورد و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد شما به دلیل روبه‌رو نشدن با کره‌جنوبی در مرحله بعد دست به چنین تغییراتی زدید گفت: بله این هم می‌تواند نظر درستی باشد اما این‌که صرفا بخواهیم به دلیل بازی بعدی چنین تغییراتی بدهیم درست نیست. حالا در مرحله بعد باید با کره‌جنوبی بازی کنیم و این رویارویی هرگز پلن ما را در این تورنمنت تغییر نخواهد داد. چه کره‌جنوبی یا هر تیم دیگری که باشد ما کار خودمان را با قدرت انجام خواهیم داد.

برنامه مرحله
یک‌هشتم نهایی

چهارشنبه 31 مرداد

فلسطین - سوریه

ویتنام - بحرین

ازبکستان - هنگ‌کنگ

ایران - کره‌جنوبی

پنجشنبه اول شهریور

چین - عربستان

مالزی - ژاپن

امارات - اندونزی

کره‌شمالی - بنگلادش

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها