رئیس هیات تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، توضیحاتی پیرامون میزان یارانه نقدی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۰۶

جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانهها گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص در حال جمعبندی بود، اما برخی مسائل رخداده که به این منظور نظارتی میدانی در حال انجام است، چراکه از سوی دولت به برخی شرکتها پول پرداخت شده؛ اما ظاهراً زد و بندی در پرداختها صورت گرفته است.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانهها افزود: تعدادی مأموریت پیدا کردهاند در شرکتها حضور یابند تا مشخص شود آیا پول در محل معین هزینه شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه در ماده 8 قانون ستاد هدفمندی یارانهها تاکید شده که دولت میتواند کمک بلاعوض به شرکتها داشته باشد، ادامه داد: دولت به صورت بلاعوض به برخی شرکتها کمک کرده و حتی به یک شرکت ده میلیارد تومان کمک بلاعوض داشته، اما بحث اصلی این است با توجه به اینکه در یک استان به دو شرکت کمک کرده آیا این کمک ضوابط داشته و یا زد و بند بوده است؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یارانه 45 هزار تومانی در حال حاضر کاری برای خانوارها انجام نمیدهد، البته قیمت برخی محصولات همانند بنزین نیز طی سالهایی که مبلغ یارانه نقدی افزایش نیافته گران نشده است.

وی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص مشخص میشود درآمد دولت از محل هدفمندی چقدر است، افزود: شرکت ملی نفت چندهزار میلیارد تومان پول سازمان هدفمندسازی یارانهها را پرداخت نکرده است که اگر این پولها پرداخت شود یقیناً یارانه نقدی 45هزار تومانی دو برابر میشود. رئیس هیات تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانهها، تصریح کرد: اگر 110 هزار میلیارد تومان ستاد هدفمندسازی یارانهها از سوی شرکت ملی نفت پرداخت شود میتوان یارانهها را دوبرابر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها