دو طلا در روز به‌یادماندنی کبدی ایران در بازی‌های آسیایی

کبدی کبدی ...

ملی‌پوشان کبدی ایران به همه ثابت کردند که تنها با شجاعت و ایستادن جانانه مقابل رقبا می‌توان به بالاترین افتخارات رسید. هندی‌هایی که بی‌شک قبل از شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا خود را قهرمان بلامنازع مسابقات کبدی در بخش مردان و زنان حساب می‌کردند، طی دو روز گذشته تلخ‌ترین روزهای خود را در تاریخ این رشته ورزشی تجربه کردند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۷۴

تیم ملی کبدی مردان ایران بعد از شکست تیم ملی هند در بازی نیمهنهایی روز گذشته در بازی فینال مقابل کرهجنوبی قرار گرفتند و با بردی قاطع اولین طلای تاریخ کبدی مردان در بازیهای آسیایی را به دست آوردند. شاگردان غلامرضا مازندرانی در بازی نهایی توانستند با نتیجه قاطع 26 بر 16 تیم کرهجنوبی را شکست داده و به سلطه تاریخی هندیها بر این ورزش پایان بدهند. تیم ملی کبدی ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ به عنوان نایبقهرمانی و در ۲۰۰۶ دوحه به مقام چهارمی رسیده بود. تیم ملی کبدی مردان ایران در این دوره از بازیها در مرحله گروهی با پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی همگروه بودند که توانستند همه حریفان خود را از پیش رو بردارند.

پیش از فینال مردان، زنان کبدی ایران نیز نتیجهای درخشان رقم زدند و علاوه بر تحمیل شکستی دیگر به هندیها، به اولین طلای زنان ایران در این رشته از بازیهای آسیایی رسیدند. دختران ایران در دیدار فینال توانستند هند را با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ شکست داده و روز درخشانی را در کبدی ایران به ثبت برسانند. ملیپوشان ایران نیمه اول این بازی را تنها با دو امتیاز اختلاف و با نتیجه ۱۱ بر ۱۳ واگذار کردند اما در اوایل نیمه دوم، با نمایشی عالی ۱۸ بر ۱۵ از هند پیشی گرفتند و این سه امتیاز اختلاف را تا پایان بازی ادامه دادند و قهرمان شدند.

تیم ملی کبدی دختران ایران در مرحله گروهی این بازیها با بنگلادش، کرهجنوبی و چین تایپه همگروه بود که مقابل کره و بنگلادش به برتری رسید و مقابل چین تایپه شکست خورده بود. آنها در نیمهنهایی مقابل تایلند نیز به برتری رسیدند و با پیروزی مقابل هند به مدال طلا رسیدند. تیم ملی کبدی دختران ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به مقام نایبقهرمانی و در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو نیز به مقام سومی رسیده بود.

تقدیم مدال طلا به رهبر معظم انقلاب

زهرا کریمی ملی‌پوش کبدی بانوان ایران بعد از کسب مقام قهرمانی در این بازی‌ها اظهار کرد: من یک عموی شهید دارم. ابتدا این مدال را به عموی شهیدم تقدیم می‌کنم. همچنین دوست دارم این هدیه ناقابل را به رهبر عزیزم تقدیم کنم. وی افزود: خدا را شکر امروز توانستیم یکی از بهترین لحظات زندگی خود را داشته باشیم. بعد از 15 سال کبدی بانوان ایران در مهم‌ترین مسابقات خود مدال طلا را گرفت‌. واقعت بچه‌ها از تمام وجود و با غیرت جنگیدند.

عباس خواجه اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی نیز بعد از قهرمانی تیم بانوان ایران گفت: خدا را شکر توانستیم بعد از سال‌ها به سلطه هندی‌ها در کبدی پایان بدهیم و این مدال خوشرنگ طلا را به مقام معظم رهبری و تمام کسانی که از ما حمایت کردند، تقدیم می‌کنیم.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها