ایران و عربستان به دنبال دوم شدن

کسی صدر جدول را دوست ندارد!

تیم فوتبال امید کشورمان امروز در سومین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مصاف میانمار می‌رود؛ حریفی نسبتا آسان برای کسب بردی پرگل. اما نه. شاگردان کرانچار در بازی امروز تمایلی به برد پرگل ندارند و حتی بدشان نمی‌آید اگر شد با مساوی زمین را ترک کنند!
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۷

در دو بازی همزمان گروه F رشته فوتبال بازی‌های آسیایی جاکارتا، از ساعت 13 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران، ایران به مصاف میانمار می‌رود و کره شمالی هم با عربستان روبه‌رو می‌شود. شرایط گروه به گونه‌ای است که صعود ایران و عربستان تقریبا مسجل شده؛ مگر آن‌ که اتفاقات عجیب و غریبی مثل باخت 4 بر صفر ایران مقابل میانمار یا باخت 4 بر صفر عربستان مقابل کره شمالی بیفتد که بعید است.

با این حال معادلات صدرنشینی در این گروه از معادلات صعود پیچیده تر است. شکست غیرمنتظره کره جنوبی مقابل مالزی باعث شد تیم پرادعای کره صدر جدول گروهE را از دست بدهد. این یعنی از بین ایران و عربستان، تیمی که سرگروه می‌شود باید در همان مرحله نخست حذفی و در فینالی زودهنگام، به مصاف کره جنوبی برود؛ یک جدال سخت و غیرقابل پیش‌بینی.

البته این پایان مسیر دشوار تیم صدرنشین گروه F نیست. با فرض این‌که ایران در گروه خود صدرنشین شود، پس از بازی با کره جنوبی، احتمالا باید به مصاف ازبکستان، دیگر تیم مدعی بازی‌ها برود. این در صورتی است که دوم شدم در این گروه، تیم ملی امید را در مسیر بازی با تیم‌های مالزی و چین قرار می‌دهد که مسیر آسان تری به نظر می‌رسد.

در این شرایط باید دید ایران و عربستان، کدام تیم و مسیر سخت‌تر را انتخاب می‌کند. روی کاغذ، میانمار (حریف ایران) به نسبت کره شمالی (حریف عربستان) حریف آسان‌تری است، اما فعلا عربستان به خاطر دریافت کارت زرد کمتر بالاتر از ایران قرار دارد. تکلیف جدول پایانی گروه حوالی ساعت 15 و 20 دقیقه امروز مشخص می‌شود؛ زمانی که هر دو بازی به پایان برسد.

شاهرودی: نتایج تیم امید منتقدان را شرمنده می‌کند

رضا شاهرودی، مربی تیم امید کشورمان و دستیار زلاتکو کرانچار، یکی از کسانی است که اعتقاد به قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 دارد. شاهرودی که در کنار زلاتکو کرانچار و سهراب بختیاری‌زاده، کادرفنی تیم امید را تشکیل می‌دهند، در گفت‌وگوی کوتاهی به جام‌جم گفت: «بحث ما در تیم امید، کنترل انگیزه‌ها و احساسات بازیکنان است. آنها سرشار از انگیزه هستند و می‌دانیم بعد از برد مقابل کره شمالی و قطعی شدن صعود به دور بعد، با چه انگیزه‌هایی در دیدارهای بعدی به میدان خواهند رفت

شاهرودی اضافه کرد: «مطمئنم آنها می‌توانند میانمار را هم از پیش رو بردارند و به فکر بازی در مراحل بعدی باشند. این تیم، شانس قهرمانی دارد. ما هم سعی می‌کنیم تجربیات مان را به بچه‌ها منتقل کنیم تا آنها با روحیه بهتری وارد زمین شوند و ان‌شاءا... یک مقام درخشان برای کشورمان رقم بزنیم

مربی تیم امید در نهایت، از یک گلایه مهم صحبت کرد و گفت: «قبل از شروع بازی‌ها، یک‌سری مدام در هر مصاحبه‌ای علیه تیم امید حرف می‌زدند و بی‌خود و بی‌جهت از عملکرد ما ایراد می‌گرفتند. بچه‌ها هم قسم شده‌اند تا با نتایجی که می‌گیرند، منتقدان‌شان را شرمنده کنند. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد، به سود ایران و ایرانی‌ها باشد

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها