ربات با احساس

برای بسیاری از افراد، واژه ربات با تصاویری نظیر تسلط ماشین‌ها بر بشر و آینده سیاهی که در فیلم‌های علمی - تخیلی نمایش داده می‌شود همراه است.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۲

به همین دلیل سازندگان وکتور (Vector) تمام تلاش خود را برای ایجاد احساس نزدیکی بین ربات و کاربر انجام دادهاند. وکتور، یک ربات کوچک خانگی است که میتواند احساسات و عواطفی مشابه انسان از خود نشان دهد. این ربات به لطف برخورداری از هوش مصنوعی و الگوریتم پیچیده برای درک محیط میتواند بخوبی به محرکهای مختلف واکنش نشان دهد. وکتور چند میکروفن مختلف برای تشخیص صداهای مختلف محیط دارد. همچنین دوربینی با زاویه باز، اطلاعات تصویری از محیط اطراف را به آن منتقل میکند. کاربر میتواند اطلاعاتی نظیر وضعیت هوا یا هر سوال دیگر را از وکتور بپرسد. این گجت با جستوجو در اینترنت، پاسخ پرسش مطرح شده را پیدا و اعلام میکند. وکتور 250 دلار قیمت دارد.

مربی شخصی برای دویدن

دویدن یکی از کمخرجترین و محبوبترین فعالیتهای ورزشی به شمار میرود. با این وجود، آمار افرادی که به دلیل حالت نامناسب بدن هنگام دویدن دچار مشکل میشوند، بسیار بالاست. اینجاست که 1Coach میتواند راهحلی بسیار ارزشمند باشد. این گجت پس از اتصال به بدن کاربر، حالت بدنی او را مورد تحلیل قرار میدهد. 1Coach قبل از شروع دویدن، وضعیت فیزیکی کاربر را ارزیابی کرده و سپس هنگام دویدن، توصیههایی را بهصورت صوتی به او میدهد. این بازخورد صوتی با هدف بهبود برخی موارد نظیر زاویه نیمتنه بالا یا شکل قرارگیری پاها پس از فرود روی زمین ارائه میشود. همچنین پس از اتمام دویدن، کاربر میتواند گزارش کاملی شامل جزئیات مختلف را روی گوشی هوشمند خود مشاهده کند. این گجت فقط 6 گرم وزن دارد و با هر بار شارژ تا 5ساعت کار میکند. قیمت بسته پایه این محصول نیز 149 دلار است.

تشکی که گرم و سرد میشود

انسانها یک سوم عمر خود را در خواب سپری میکنند و داشتن خواب خوب اهمیت زیادی دارد، اما نامناسب بودن دمای اتاق خواب میتواند تاثیر مخربی بر کیفیت و کمیت خواب داشته باشد. بدجت (BedJet) نوعی تشک است که با برخورداری از قابلیت گرمایش و سرمایش سریع میتواند دمای مناسب را برای کاربر ایجاد کند. این تشک دونفره حتی میتواند دو دمای مختلف را برای هر نیمه خود به وجود آورد. برای استفاده از بدجت کافی است دمای مورد نظر را از طریق گوشی، تبلت، کنترل از راه دور یا دستیار صوتی الکسا به آن اعلام کنیم. در کمتر از یک دقیقه، این دما از طریق جریان هوایی که به تشک دمیده میشود، ایجاد خواهد شد. این فرآیند بسیار سریع است و برای نمونه سرعت گرمایش آن ده برابر بیشتر از پتوهای برقی است. بدجت 400 دلار قیمت دارد.

هم باتری اضافه، هم شارژر

شارژ گوشی همیشه یکی از دغدغههای کاربران به شمار میرود، اما شاید یک گجت جدید بتواند تا حدی از آن بکاهد. این گجت را که بریکسپاور (BricksPower) نام دارد میتوان ترکیبی از قاب باتریدار و پد شارژ بیسیم دانست. بریکسپاور دارای دو قسمت مجزاست. یک قسمت باتری 2400 میلیآمپر ساعت این گجت است که انرژی لازم برای شارژ گوشی را فراهم میکند. بخش دوم بریکسپاور نیز انرژی را بهصورت بیسیم به گوشی منتقل میکند که این دو قطعه روی هم 120 گرم وزن دارند. همچنین بریکسپاور به کمک یک قطعه آهنربا به پشت گوشی میچسبد. مشتری میتواند از میان رنگهای متنوع این محصول دست به انتخاب بزند. در حال حاضر، بیشتر گوشیهای هوشمند نسل جدید نظیر آیفون 8 به بالا و نیز سری اس 6 به بالا در سامسونگ با این گجت سازگار هستند. بریکسپاور 40 دلار قیمت دارد و بزودی وارد بازار میشود.

هوشمندانه قفل بزنید

گجت جدید 360لاک (360LOCK) را میتوان یکی از جذابترین قفلهایی دانست که در چند سال اخیر طراحی شده است. این گجت که بتازگی برای تامین مالی در سامانه کیکاستارتر قرار گرفته ماژولار است. در واقع، کاربر میتواند بخشهای مختلف آن را به دلخواه اضافه یا کم کند. برای باز کردن قفل نیز میتوان از دستبند ویژه دارای فناوری NFC یا اپ ویژه گوشی هوشمند استفاده کرد. همچنین امکان تعریف دسترسی برای دیگران به این قفل نیز از طریق اپ وجود دارد. باتری 360لاک عمر بالایی داشته و میتواند انرژی مورد نیاز برای هزار بار باز و بسته کردن را تامین کند. یکی از جذابیتهای این گجت، وجود یک محفظه فلزی خالی در آن است. بهاینترتیب کاربر قادر خواهد بود دسته کلید، ساعت یا هر چیز کوچک دیگری را در آن قرار دهد. همچنین به دلیل وجود الگوریتم باز کردن این قفل روی بلاکچین، امکان هک شدن آن وجود ندارد.

لنزی برای موشکافی

لنزهای ماکرو برای عکاسی و فیلمبرداری از فاصله بسیار نزدیک از اشیا به کار میرود. یک شرکت هنگکنگی بتازگی یک لنز ماکروی منحصربهفرد طراحی کرده که میتواند قابلیتهای متفاوتی را در اختیار کاربر قرار دهد. لنز لاووا (Laowa) برخلاف دیگر مدلها به شکل یک لوله باریک است. این شکل خاص مزایای منحصربهفردی دارد. برای نمونه براحتی میتوان آن را داخل حفرهها (نظیر لانه حشرات یا جانوران) برد یا از زوایه دیدی مشابه حشرات، تصاویری از دنیای اطراف تهیه کرد. امکان فوکوس از فاصله دو سانتیمتری و تهیه تصاویری با جزئیات دقیق از جذابیتهای این لنز به شمار میرود. این لنز 24میلیمتری بسیار سبک است و طراحانش آن را ضدآب و ضدغبار طراحی کردهاند. زوایه دید این لنز نیز 84درجه است. البته قیمت 1400دلاری این گجت تنها دلیلی است که شاید عکاسان آماتور را از خرید منصرف کند!

کنترل خواب خوش

خواب دیدن فرآیندی طبیعی است که برای سلامت ذهنی ما ضرورت دارد. انسانها معمولا هنگام خواب دیدن از اینکه صحنههایی میبینند که واقعیت ندارد آگاه نیستند، اما با اینستادریمر (InstaDreamer) میتوانید از غیرواقعی بودن این رویاها آگاه شوید! اینستادریمر یک دستبند سبک است که میتواند بهصورت منظم لرزش خفیفی را به پوست وارد کند. با هر بار لرزش در طول روز، کاربر باید به خود یادآور شود که بیدار است. بهاینترتیب بتدریج کاربر به لرزش شرطی میشود و خواب یا بیدار بودن خود را بررسی میکند. این دستبند با استفاده از یک حسگر زیستی میتواند مرحله خواب دیدن کاربر (که به اصطلاح REM نام دارد) را شناسایی و طی آن لرزشی خفیف به پوست وارد کند. بهاینترتیب فرد میتواند با آگاهی از خواب بودن خود، کنترل رویایش را دست بگیرد. این اینستادریمر قرار است با قیمت 240 دلار به دست مشتریان برسد.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها