سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بیش از 2000 تابلوی رنگ روغن و 400 مجسمه عظیم از صنعتی به یادگار مانده که تصویری از واقعیت جامعه و زندگی را در دوران این هنرمند مقابل دیدگان تماشاگر تجسم میبخشند، اما تفاوت آشکاری میان آثار مجسمه و نقاشیهای علیاکبر صنعتی وجود دارد. برای خلق مجسمههایش از تلفیق نوعی رمانتیسیسم پرشور با رئالیسم برآمده از مسئولیت اجتماعی و تعهد به طبقه کارگر بهره گرفته در حالی که نقاشیهای رنگروغن و آبرنگش لحظه را ثبت میکنند، مثل تصویری که یک آن در آینه دیده میشود.
معمولا تصویر افرادی را میکشید که تحت تأثیر شخصیت و اخلاق فردی آنها قرار میگرفت، اما در پرترههایش هم میتوان شخصیتهای مطرح و برجسته را دید و هم افراد گمنام و بیمنسب و جایگاه. صنعتی در نقاشی به سبک و سیاق استادش کمالالملک وفادار بود و با وجود آنکه تاثیر مهمی در تکنیک نقاشی رنگ روغن در هنر نقاشی ایران گذاشت، اما همچنان با مجسمههایش شناخته میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد