براساس یک یافته جدید، پلیس آمریکا روزانه سه مرد را می‌کشد که بیش از 1000 نفر در سال می‌شود و این بسیار بیشتر از تعدادی افرادی است که در آمارهای رسمی ذکر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۶۳
پلیس آمریکا روزی سه مرد را می‌کشد!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، براساس این یافته جدید که در تاریخ 19 ژوئیه و در مجله آمریکایی «سلامت عمومی» منتشر شد، پلیس آمریکا مسئول کشته شدن حدود هشت درصد از تمامی مردان بالغ در ایالات متحده و در بازه زمانی 2012 تا 2018 بوده است.

این مطالعه تحقیقی توسط یک تیم جامعه شناسی از دو دانشگاه کورنل و واشنگتن انجام شده است.

این محققان از داده‌های غیررسمی مربوط به یک سایت که افراد کشته شده توسط پلیس را ثبت می‌کند، استفاده کرده‌اند.

براساس این مطالعه جدید، خطر واقعی کشته شدن توسط پلیس دو برابر بیشتر از آنچه است که در پایگاه‌های داده‌ای رسمی اداره آمار دادگستری یا سیستم آمار حیاتی ملی آمریکا گزارش شده است.

این بدان دلیل است که آژانس‌های پلیس ملزم به ارائه اطلاعات درباره قتل‌ها و مرگ‌های مرتبط با پلیس به دولت فدرال نیستند.

همچنین اداره‌های پلیس و پزشکی قانونی معمولا به صورت دقیق مرگ‌های مرتبط با کشته شدن توسط پلیس را مشخص نمی‌کنند یا از ارائه گزارش دقیق ناکام می‌مانند.

در این گزارش همچنین آمده است: محققان براساس داده‌های مربوط به وب‌سایت "درگیری‌های کشنده" که درباره 9795 مرگ مرتبط با پلیس است، استفاده کرده‌اند که در سال‌های 2012 تا 2018 رخ داده است.

88 درصد از تمامی مرگ‌ها مربوط به مردان است.

در این مطالعه همچنین مشخص شد که علاوه بر نرخ قتل توسط پلیس که دو برابر بیشتر از آمارهای ارائه شده در منابع داده‌ای رسمی است، مردان لاتین تبار و سیاه پوست بیش از مردان سفیدپوست در معرض خطر کشته شدن توسط پلیس قرار دارند به طوری که ریسک مرگ مردان سیاه بین 1.9 و 2.4 نفر در هر 100 هزار نفر در سال است در حالی که میزان خطر مرگ مردان لاتین تبار به دست پلیس بین 0.8 و 1.2 است اما این احتمال برای سفیدپوستان بین 0.6 و 0.7 است. بدان معنا که به صورت میانگین مردان سیاه پوست سه برابر بیشتر از دیگران توسط پلیس کشته می‌شوند در حالی که مردان لاتین تبار 40 درصد بیشتر از مردان سفیدپوست در معرض کشته شدن توسط پلیس آمریکا قرار دارند.

البته اختلاف در مرگ مردان در ایالات مختلف آمریکا متفاوت است. به طوری که مردان سیاه پوست در معرض کشته شدن توسط پلیس بیشتر در اکلاهاما قرار دارند در حالی که این میزان برای مردان لاتین تبار در نیومکزیکو بیشتر است. البته خطر کشته شدن مردان سفیدپوست هم توسط پلیس در اکلاهاما به شدت بالاست.

همچنین در این گزارش آمده است: مردان 10 برابر بیشتر از زنان توسط پلیس کشته می‌شوند و اختلافات نژادی برای زنان هم در ایالات مختلف آمریکا وجود دارد. به طوری که زنان بومی‌ آلاسکا، زنان سرخ پوست آمریکایی و زنان سیاه پوست بیش از همتایان سفیدپوست خودشان در معرض کشته شدن توسط پلیس قرار دارد.

در ادامه این مطالعه همچنین آمده است که باید اقداماتی برای کاهش قتل توسط پلیس صورت بگیرد و به ماموران پلیس یادآوری شود تا از نیروی مرگبار و کشنده کمتر استفاده کنند. به علاوه اقداماتی برای کاهش خشونت در مناطق هدف که نرخ قتل در آنها بیشتر است، باید صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها