تاثیر زرد‌چوبه بر بینایی

نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد، مصرف زردچوبه می‌تواند مانع ابتلای افراد به گلوکوم یا آب سیاه شود و در درمان آنها موثر باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۱۲

به گزارش فارس، براساس دادههای موجود، 60میلیون نفر در سراسر جهان از گلوکوم رنج میبرند و این بیماری بین سالمندان شایعتر است. محققان باور دارند، ترکیب موجود در زردچوبه به نام «کورکومین» مانع از دست دادن بینایی میشود و اثرات ضد التهابی و ضد درد شبیه داروهای مسکن معمولی را دارد.

آبسیاه یا گلوکوم اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با علتهای متفاوت ولی اثری بالینی و مشترک روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است.

محققان تأکید میکنند: این مشکل میتواند به بینایی چشم آسیب برساند و در صورت آسیب، بینایی غیرقابل برگشت است و در صورت عدم معالجه سبب کوری میشود.

پژوهشها نشان داده، علت این عارضه افزایش شدید فشار زجاجیه یا همان ماده درون چشم است؛ به این صورت که عصب بینایی بر اثر افزایش فشار داخل چشم تحلیل میرود که گاهی این اتفاق بدون افزایش فشار داخل چشم هم رخ میدهد. زردچوبه به دلیل خاصیت آنتیاکسیدانی قوی خود یکی از مؤثرترین مواد در جلوگیری از سرطانی شدن سلولهای بدن است.

این گیاه همچنین موجب افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها