دومین روز از اولین هفته رقابتهای لیگ برتر درحالی با انجام چهار دیدار برگزار خواهد شد که استقلال بدون چند ستاره فصل قبلش به مصاف تیمی خواهد رفت که می تواند جزو مدعیان باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷۳
رونمایی از استقلال بدون ستاره‌هایش

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر از روز گذشته با انجام ۴ بازی آغاز شد و دومین روز این مسابقات امشب با برگزاری ۴ بازی پیگیری می شود که در آن گسترش فولاد (ماشین سازی) در تبریز میزبان استقلال خوزستان است، صنعت نفت در اصفهان به مصاف سپاهان می رود، نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی در مسجد سلیمان با یکدیگر دیدار می کنند و استقلال در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم پیکان است.

گسترش فولاد - استقلال خوزستان؛ مصاف یک مربی کهنه کار با یک تازه وارد

این دیدار را باید مصاف یک مربی کهنه کار و یکی از با سابقه ترین مربیان فوتبال ایران با مربی دانست که قرار است برای نخستین بار هدایت یک تیم لیگ برتری را بر عهده داشته باشد. از طرف دیگر دو تیم گسترش فولاد و استقلال خوزستان تیم هایی هستند که کمترین خرید را در لیگ برتر داشته‌اند.

معادلات پیش از شروع بازی ها هیچ یک از این دو تیم را مدعی قهرمانی نمی داند. استقلال خوزستان با خریدهای جدیدش از تهران به تبریز رفت و یزدی سرمربی جدید این تیم امیدوار است تا از تبریز با امتیاز بازگردد.

گسترش فولاد که به تازگی نامش به ماشین سازی تغییر پیدا کرده بدون حتی یک خرید قدم به لیگ هجدهم گذاشته است.

سپاهان - صنعت نفت؛ آیا سپاهان به مسیر قهرمانی بازگشته؟

تیم فوتبال سپاهان سالهاست که دیگر مدعی قهرمانی نیست. این تیم حتی فصل گذشته تا آستانه سقوط به دسته پایین تر هم رفت که در آخرین هفته ها توانست جواز بقا در لیگ برتر را گرفت. سپاهانی ها اما در دوران پیش فصل خود را آماده اوج گیری دوباره و بازگشت به مسیر قهرمانی کردند. آنها برنامه ریزی وسیعی برای این منظور کردند و در اولین گام امیر قلعه نویی را به خدمت گرفتند. حالا سپاهان با قلعه نویی و گروهی از بازیکنان جدید قرار است در اولین هفته رقابتهای لیگ برتر در خانه خود پذیرای صنعت نفت باشد.

صنعت نفت هم با به خدمت گرفتن یک مربی پرتغالی نه چندان سرشناس قصد حضوری پر قدرت در رقابتهای لیگ برتر دارد.

نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی؛ توشاک در مسجد سلیمان خودی نشان می دهد

سرشناس ترین مربی خارجی حاضر در لیگ برتر در استخدام تراکتورسازی است. جان توشاک ۶۹ ساله با کوله باری از تجربه ناشی از نشستن روی نیمکت تیم های بزرگ دنیا به تبریز رفت تا رویای پرشورها را تحقق بخشد. حال این مربی سرشناس باید در مسجد سلیمان برای اولین بار از تیمش رونمایی کند.

نفت مسجد سلیمان هم تیمی قدیمی اما تازه وارد به لیگ برتر است. این تیم با در اختیار گرفتن عبدالله ویسی که سابقه یک بار قهرمان کردن استقلال اهواز را در کارنامه دارد دوست ندارند بازگشتی زودهنگام به لیگ یک داشته باشند و برای این منظور باید از همان هفته نخست کارشان را آغاز کنند.

نفت مسجد سلیمان نسبت به فصل قبل که در لیگ یک حضور داشت تغییرات گسترده ای در سطوح مدیریتی و فنی داشته و برای لیگ برتر یک تیم ناشناخته به حساب می آید.

استقلال - پیکان؛ همه منتظر دستپخت شفر

شفر سال گذشته قول داده بود که از استقلال تیمی بین المللی بسازد. در فصل جدید همه چشم انتظار دیدن دستپخت این مربی آلمانی هستند. شفر این فرصت را داشت که خودش همه مراحل پیش فصل را انجام دهد. او خودش لیست مازاد را اعلام کرد، بازیکنان جدید را به خدمت گرفت، محل اردو را مشخص کرد، نحوه بدنسازی را معلوم کرد و حتی یک بدنساز آلمانی را به خدمت گرفت و حالا موعد آن رسیده که وعده اش بابت ساخت یک تیم بین المللی را عملی کند.

آبی ها برای شروع مسابقات نمی توانند روی جباروف، تیام و چشمی حساب کنند. آنها همچنین مهدی قائدی را هم در معیت تیم ملی امید دارند. اما برای حضور در کورس قهرمانی آبی ها محکوم به شکست دادن پیکان و کسب نتایج خوب از همین هفته های نخست هستند.

بعضی از اعضای هیات مدیره این تیم در گذشته ثابت کرده اند که قابلیت اولتیماتوم دادن از همان هفته های ابتدایی را دارند و برای این منظور دلایلی بابت غیبت، محرومیت، مصدومیت و... را هم مد نظر قرار نمی دهند و این موضوع کار شفر را در همین هفته های اول سخت می کند.

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷‏

گسترش فولاد تبریز- استقلال ‏خوزستان- ساعت ‏۲۰‏ - ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز
داور: علی صفایی کمکها: علی دودانگه – عسگر محمدی – امیرعرب براقی ناظر: ابراهیم میرزابیگی

‏فولاد مبارکه سپاهان - صنعت نفت ‏آبادان- ساعت : ‏۲۰:۴۵‏ - ورزشگاه: نقش جهان اصفهان
داور: سیدرضا مهدوی کمکها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – سیدعلی میرغفاری ناظر: حسین عسگری

نفت مسجدسلیمان- تراکتورسازی ‏تبریز‏- ساعت : ‏۲۰:۴۵‏ - ورزشگاه: شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: کوپال ناظمی کمکها: علی میرزابیگی – جلیل شعرانی – روح الله شریفی ناظر: مسعود مرادی

استقلال تهران- پیکان تهران- ساعت : ‏۲۰:۴۵‏ - ورزشگاه: آزادی تهران
داور: موعود بنیادی فر کمکها: آرمان اسعدی – مهدی عالیقدر – یاسر همرنگ ناظر: اسماعیل صفیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها