چین و اتحادیه‌اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود پیرامون ادامه «برجام» تأکید کردند.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۷۴
چین و اتحادیه‌اروپا بر تعهد خود بر ادامه برجام تأکید کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، در بیانیه پایانی نشست امروز نمایندگان اتحادیه اروپا و چین در پکن، طرفین بر ادامه همکاری های مشترک در زمینه های بسیاری از جمله تعمیق همکاری های راهبردی و تداوم گفتگوها در حوزه های امنیتی و خارجی تأکید کردند.

در بخشی از این بیانیه درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» آمده است: برجام یک عنصر کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ ای جهانی و دستاورد دیپلماتیک مهمی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است.

بیانیه مذکور درباره برجام در ادامه می افزاید: دو طرف از اینکه آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش در رابطه با مسئله هسته‌ ای را انجام داده است ابراز خرسندی کردند.

چین و اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه مذکور، تعهد خود در راستای ادامه اجرای کامل و مؤثر برجام را اعلام کردند.

لازم به ذکر است، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا به نمایندگی از این اتحادیه و «لی ککیانگ» نخست وزیر چین به نمایندگی از این کشور در نشست مشترک امروز در پکن حضور داشتند.

گفتن است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شده و تهدید کرده است که در نوامبر سال جاری میلادی تمامی تحریم هائی که پیشتر این کشور علیه ایران معلق کرده بود را دوباره باز می گرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها