فرانسه با پیروزی 4 بر 2 مقابل کرواسی قهرمان جام جهانی 2018 شد

خروش خروس ها

داستان فینال متفاوت و جذاب فرانسه و کرواسی با شش گل به تاریخ پیوست. فرانسه در دیداری که پرگل تر از همه فینال های این 48 سال اخیر جام های جهانی بود، کرواسی را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد تا خاطره برد 4 بر 2 انگلیس مقابل آلمان در فینال جام جهانی 1966، این بار با بوی خوش عطرهای پاریسی به مشام برسد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۰۸

حالا خروس ها دومین ستاره را روی سینه خود نصب می کنند و کشور چهار میلیون نفری کرواسی را با حسرت جامی که می توانست به زاگرب برود، تنها خواهند گذاشت. جام جهانی برای دومین بار در 20 سال اخیر به پاریس رفت؛ درست پای ایفل و در خیابان معروف «شامدومارس».

اولین گل به خودی در فینال

ارسال آنتوان گریزمان و توپی که در دقیقه 19 با ضربه سر وارد دروازه کرواسی شد. چه کسی این گل را زد؟ چهره مغموم ماریو مانژوکیچ خیلی زود پاسخ را آشکار کرد. مهاجم کرواسی در فینال گل زد اما به دروازه خودشان. در جامی که با ردوبدل شدن 12 گل به خودی رکوردهای قبلی را شکست ، گل مانژوکیچ اولین گل به خودی تاریخ فینال های جام جهانی بود. گلی که البته کمتر از 10 دقیقه دوام آورد و با ضربه پای چپ ایوان پریشیچ در دقیقه 28 پاسخ داده شد.

اولین VAR

توپی که به دست پریشیچ خورد و صحنه ای که از چشم داور و کمک داور اول او دور ماند، یک لحظه تاریخی را در فینال جام های جهانی رقم زد. صدایی در گوش داور گفت پنالتی و پیتانا در بازبینی تصاویر متوجه اشتباهش شد. اعلام پنالتی برای فرانسه، اولین تصمیمی بود که با دخالت کمک داورهای ویدئویی گرفته شد تا به این ترتیب آنتوان گریزمان در دقیقه 39 زننده گل دوم فرانسوی ها باشد.

یک ساعت و 4 گل

یک دقیقه قبل از آنکه بازی به پایان یک ساعت اول خودش برسد، ورزشگاه لوژنیکی مسکو یک بار دیگر به مرز انفجار رسید. این بار شوت سنگین پل پوگبا بود که به تور دروازه بوسه زد.

فرانسه 3 - کرواسی یک. 60 سال بود که دنیا چنین فینال پرگلی به خود ندیده بود. دقیقا از بعد از جام جهانی 1958 که برزیل تا قبل از دقیقه 60 بازی فینال 3 بر یک از سوئد پیش افتاده بود.

امباپه، پشت سر پله

برای فرانسوی ها که جام را در آغوش خود میدیدند، گل پوگبا آخرین شادی گل نبود. در دقیقه 65، کیلین امباپه ستاره جوان فرانسوی ها هم نام خود را به فهرست گلزنان تاریخ جام های جهانی اضافه کرد. با یک ضربه نوک پا از پشت محوطه جریمه، امباپه گل چهارم فرانسوی ها را زد تا نامش بعد از پله که در جام جهانی 1958 در سن 17 سالگی گلزنی کرده بود، با 19 سال و 207 روز، در فهرست جوانترین گلزنان تاریخ فینال قرار بگیرد.

لوریس های بدشانس

اشتباه مرگبار هوگو لوریس و گل دوم کرواسی در دقیقه 69 .تاریخ فینال های جام جهانی چنین اشتباهی را به یاد ندارد که گلری در حین دریبل زدن بازیکن حریف توپ را لو بدهد و گل بخورد. حالا لوریس کاریوس که آن اشتباه مرگبار را در فینال لیگ قهرمانان کرد و باعث گل خوردن لیورپول مقابل رئال مادرید شد، احساس تنهایی نمی کند، چراکه یک لوریس دیگر اشتباهی بزرگتر را در فینالی بزرگتر مرتکب شد. هوگو لوریس خوش شانس بود که این اشتباه برای او و تیمش تاوانی نداشت. فرانسه بازی را 4 بر 2 برد و بعد از 20 سال دوباره بر جام قهرمانی بوسه زد.

مودریچ؛ بهتر ین بازیکن جام

در پایان فینال کیلین امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه به عنوان بهترین بازیکن جوان جام معرفی شد، لوکا مودریچ هافبک تیم ملی کرواسی جایزه بهترین بازیکن جام جهانی را گرفت، تیبو کورتوا، دروازه بان تیم ملی بلژیک، دستکش طلایی بهترین دروازه بان جام جهانی 2018 را به دست آورد و هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس هم که با شش گل اقای جام جهانی شد، جایزه کفش طلایی را از آن خود کرد.

رضا پورعالی

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها