عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین:

بی برنامگی در مدیریت ها منجر به قطع برق شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قطع برق در کشور را ناشی از عدم مدیریت در بخش انرژی دانست وگفت:‌ مصرف برق به دلیل بالا رفتن درجه هوا نسبت به سال گذشته و عدم آمادگی قبلی مدیران و دستگاههای مربوطه باعث شده که امروز با کمبود حداقل ۵ هزار مگاوات برق روبه رو شویم.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۵۲
بی برنامگی در مدیریت ها منجر به قطع برق شده است

به گزارش جام جم آنلاین کورش کرم پور نماینده فیروزآباد با اشاره به اینکه هر ساله در کشور افزایش دما اتفاق افتاده و چیز جدیدی نیست افزود:مدیران کشور باید برنامه‌ریزی خود را طوری تنظیم می‌کردند که با فرهنگ فعلی جامعه برق مصرفی کشور را تامین کنیم و این بی‌برنامگی ها ربطی به تحریم ها و برجام ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس رعایت الگوی مصرف از سوی جامعه را شرط اصلی کاهش بار مصرف دانست و گفت:مسئولین باید با برنامه ریزی دقیق تلاش کنند در مکان هایی که انرژی برق بی رویه مصرف می‌شوند مدیریت بهینه داشته و جلوی مصرف بی رویه ،بی جهت و غیر ضروری بخصوص در سازمانها و دستگاه‌ها را بگیرند چرا که ابتدا مسئولین هستند که می توانند الگوی جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی فعلی نیازمند برق هستیم نباید صادرات به دیگر کشورها صورت گیرد تاکید کرد:در شرایطی که کشور با مشکل بی برقی مواجه است آقایان باید زمانی به قراردادها پایبند باشند که مردم ایران خود با مشکل برق مواجه نشده باشند و باید در حین بستن قرارداد ها به زمان های بحرانی توجه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه کارشناسان کشور پول می گیرند تا دور اندیشی نمایند گفت:قطعی برق موجب مشکلات بسیاری در بخش کشاورزی و صنعتی کشور شده و در تلاش هستیم که در مورد بی تدبیری ها ،این سوال را از مسئولین وزارت نیرو داشته باشیم. در واقع وزیر نیرو باید به این سوال نمایندگان مردم پاسخ دهد که، چرا با وجود آگاهی از گرمای هوا و سیستم سرمایشی منازل، هیچ برنامه ریزی دقیقی به منظور رفاه شهروندان در فصل گرما نداشته است. اقدامات لحظه ای، یک شبه و مقطعی توسط مدیران وزارت نیرو نه تنها موجب نارضایتی عمومی شده بلکه اعتماد مردم را نسبت به برنامه های دولت خدشه دار کرده است.

نماینده فیروز آباد گفت:‌مسئولین و کارشناسان کشور دستمزدهای کلان می گیرند تا برنامه ریزی دقیق و مناسب داشته باشند لذا باید نسبت به عملکردهای خود پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها