نگاه

بسته پیشنهادی بومی

بسته اجرایی که از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در قالب نامه‌ای خطاب به آقای روحانی مطرح شد حاکی از آن بود که دولت در پی آن است تا تحریم‌ها و آثار آن را بر جامعه و اقتصاد ایران مورد بررسی قرار دهد و حوزه‌های تاثیرگذار آن را شناسایی کند. همچنین در این بسته پیشنهادی راهکارهای مقابله به صورت اقدامات اجرایی و عملی برای خنثی‌سازی و بومی‌سازی فعالیت‌ها به صورت دسته‌بندی شده ارائه شده و با گرفتن نظرات کارشناسان سعی شده که این راهکارها با شرایط کشور سازگاری داشته باشد. موضوعاتی مثل حوزه‌های پولی و بانکی، ‌حمل و نقل،‌ لجستیک و مسائل مربوط به اشتغال و تولید از مواردی است که در این بسته مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۷۲

همچنین راهکارهای پیشنهادی با این هدف ارائه شد که تبعات تحریم بر اقشار پایین و ضعیف بویژه دستمزدبگیران و همچنین آثاری که این تحریم ها روی تامین کالاهای مورد استفاده مردم و طرح های عمرانی دولت دارد مورد تاکید قرار گیرد. از سویی دیگر یکی از اهداف دنبالکنندگان تحریم ایجاد محدودیت روی تکنولوژیهای نوین است و بر این اساس در این بسته پیشنهادی سعی شده راه حل های واقعی و سازگار با شرایط ارائه شود.

طبعا یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد ارائه راهکارهای منسجم برای فراهم آوردن شرایط مساعد جهت مشارکت بخشهای خصوصی به صورت گسترده و ایجاد زمینههای انگیزشی اقتصادی برای همکاری این شرکتها با دولت یا به صورت مستقل است که در این بسته پیشنهادی به این مهم نیز توجه شده است. در مجموع هدف از ارائه این بسته شناسایی مشکلات و مسائل بعد از اعمال تحریم و راهکارهای مقابله با آن و همچنین اندیشیدن تدابیری برای کاهش آثار و تبعات تحریم ها بوده است. طبیعتا هدف از ارائه تحریم ها ایجاد رکود و از بین بردن رونق اقتصادی ایران است و بنابراین اجرایی شدن منطقی و درست راهکارهای مورد نظر این بسته پیشنهادی با محوریت کار و تلاش و تولید بومی شرایط را برای کنترل نقدینگی در کشور و رونق اقتصادی ایران فراهم خواهد آورد.

دکتر علی آقامحمدی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها