استقلال و پرسپولیس در دربی سوپر جام

یا 29 تیر یا هیچ وقت

برگزاری سوپرجام، به اولین چالش سازمان لیگ در فصل جدید تبدیل شده است. باشگاه استقلال مصرانه خواهان تعویق این دیدار است و در طرف مقابل سازمان لیگ و پرسپولیس اصرار به برگزاری این بازی در تاریخ مقرر دارند. اولین دوره سوپرجام در اوسط دهه 80 بین فولاد خوزستان و صباباتری برگزار شد. اما در برگزاری این بازی وقفه‌ای حدود ده سال ایجاد شد. اما از سه فصل پیش سازمان لیگ اعلام کرد که هر سال بازی سوپرجام برگزار خواهد شد و این بازی بین استقلال خوزستان و ذوب‌آهن برگزار شد. در فصل قبل نیز بازی سوپرجام بین پرسپولیس و نفت بود که برگزاری این دیدار بدون مشکل نبود و اسپانسر مشترک سرخابی‌ها خواهان برگزاری دربی خارج از کشور در موعد برگزاری سوپرجام بود که این امر با مخالفت سازمان لیگ روبه‌رو شد. اما این بار وضعیت مشکل‌تر از فصل گذشته به نظر می‌رسد و یک طرف سوپرجام حاضر به بازی در تاریخ مذکور نیست. اما چرا مسئولان پرسپولیس و البته سازمان لیگ مصر به انجام این بازی هستند و استقلالی‌ها همچنان می‌گویند: «نه». نخستین دلیل این است که استقلالی‌ها 10 روز تمرینات خودشان را دیرتر از پرسپولیس آغاز کرده‌اند. هر چند آبی‌پوشان از نقل و انتقال بازیکن محروم نیستند ولی وضعیتشان چندان بهتر از پرسپولیس نیست. وضعیت ستاره‌های این تیم مثل تیام و جپاروف مشخص نشده و از فصل قبل یک لشگر مصدوم به جا مانده که روزبه چشمی نیز در بازگشت به تیم ملی به این لیست اضافه شد و علاوه بر این برخی از بازیکنان جذب شده این تیم نیز مصدوم هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۰۷

دومین دلیل استقلالیها رقابتهای لیگ قهرمانان آسیاست. شفر معتقد است که چون هر دو تیم در آسیا هستند نباید کاری کرد که بازیکنان آسیب ببینند. شفر حتی عنوان کرد که برگزاری این بازی ممکن است تبعاتی داشته باشد و اگر مسئولان سازمان لیگ اصرار به انجام این بازی دارند شاید استقلال با تیم امید خود به میدان برود. در روزهای بعد، وینفرد شفر در برنامه ۲۰۱۸ عنوان کرد که دربی سوپرجام برای او اهمیت زیادی دارد ولی موافق برگزاری بازی در تاریخ ۲۹ تیر نیست و در آن تاریخ استقلال در اردوی آمادهسازی به سر میبرد و نهایتا سرمربی استقلال به گفته خود عمل کرد و طبق برنامهریزی استقلال در ۲۹ تیر در ترکیه خواهد بود.

اما سوال اینجاست که چرا پرسپولیسیها و البته مسئولان سازمان لیگ بشدت دنبال برگزاری این مسابقه هستند؟ خبر رسیده که اسپانسر مشترک دو باشگاه رقمی حدود دو میلیارد تومان برای برگزاری این مسابقه کنار گذاشته است.

رقمی چشمگیر که بین دو باشگاه و البته سازمان لیگ تقسیم خواهد شد. احتمالا به همین دلیل هم بوده که پس از احتمال کنارهگیری استقلالیها از سوپر جام سازمان لیگ اعلام کرده که این اتفاق برای استقلال دو میلیارد تومان هزینه در پی خواهد داشت. با توجه به بدهیهای استقلال و هزینه بالای این تیم، تحمیل دو میلیارد تومان هزینه اضافی چندان عقلانی به نظر نمیرسد. با این حال باز هم چیزی مشخص نیست اما طبق آنچه که در بالا آورده شد دربی یا در روز 29 تیر برگزار میشود یا برگزاری آن در تاریخ دیگری میسر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها