میثم مطیعی در «بدون‌تعارف»

مداح مردمم!

میثم مطیعی که به مداحی‌های حماسی و سیاسی‌اش شهرت دارد برای اولین بار بود که جمعه‌شب مقابل دوربین «بدون تعارف» قرار گرفت و از هر دری سخن گفت. از مداحی‌های سیاسی‌اش گرفته تا پاکت‌های مداحی و کف‌زدن در مولودی‌ها! به گزارش جام‌جم، مطیعی در پاسخ به این سوال که «به شما می‌گویند بی‌پروا از مسائل سیاسی و اجتماعی می‌گویید» گفت: «من خیلی این بی‌پروایی در مداحی را قبول ندارم. من در مداحی یک مداح بی‌تعارف هستم. اگر یک شعر مناسب انتخاب شود، مؤدبانه باشد چه اشکالی دارد صریح باشد.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۸۰

در سال گذشته بنده را خیلی متهم کردند اما من سکوت کردم. در کوچه و خیابان واکنشهای متفاوتی میدیدیم اما هیچگاه از مردم بیادبی ندیدم. تمام بیادبیها و توهینهایی که دیدم در فضای مجازی بود. افتخارم این است از بهترین شاعران انتخاب کردم؛ شاعران جوان انقلابی که در شعر جایگاه بالایی دارند».

او به ماجرای پاکتهای سنگینی که بعضی مداحان میگیرند هم اشاره کرد. مطیعی البته این موضوع را اتهامی دانست که درباره خیلیها صدق نمیکند. «این راجع به بسیاری از مداحان اتهام است. برخی هستند بد عمل میکنند ولی راجع به بسیاری اتهام است نه مبلغی طی میکنند و نه مبلغی میگیرند. همه ما ذاکران اهلبیت(ع) از امام حسین(ع) آبرو بردهایم ولی مال نبردهایم.»

مطیعی در بخش دیگری از این گفتوگو به نکته جالبی اشاره کرد؛ ماجرای دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشت و سوال جالبی از آیتالله خامنهای میکند.

مطیعی میگوید: «به رهبر معظم انقلاب گفتم سالهاست که من کفزنی نخواندم، برداشت من این بوده که شما مخالف هستید و میل ندارید نسبت به این کار؛ فرمودند که «نه! چه اشکالی دارد کف بزنند اگر آهنگی که ساخته میشود لس آنجلسی نباشد کف بزنند».

او بیتعارفترین حرف خود را هم در این جمله خلاصه کرد: «مردم دوست دارند وحدت مسئولین را ببینند. یک مقداری مسئولین براساس آن دغدغهای که بارها حضرت آقا بدان تأکید کردهاند یعنی انسجام اهمیت بدهند و بیشتر دور هم جمع بشوند. آنقدر دعواهایشان را به صحنه جامعه نکشند. یک مقدار نه، بیش از خیلی مقدار راجع به مشکلات مردم تلاش کنند. مردم الآن تلاش میخواهند! مشکلاتی مردم دارند که وقتی میبینند کارها روی زمین مانده به ما پناه میبرند و ما هم حرفهای آنها را میزنیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها