متهم پرونده، 2 تن سکه بهار آزادی خریداری کرده بود

سلطان سکه در تور پلیس

سلطان سکه که دو تن سکه بهار آزادی را در بازار ارز و سکه تهران خریده بود تا قیمت سکه طلا را تغییر دهد دستگیر شد. ماموران همچنین صراف‌هایی را که با کارت ملی اجاره‌ای دلار دولتی خریده و به نرخ آزاد می‌فروختند، بازداشت کردند. به گزارش جام‌جم، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز با تشریح عملیات پلیس آگاهی برای دستگیری این متهم گفت: سلطان سکه فردی است که در بازار ارز و سکه هر کاری که می‌خواست انجام می‌داد. او حتی قیمت سکه را بالا یا پایین می‌برد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳۷

سردار حسین رحیمی افزود: با کشف 500 مدرک و سند علیه متهم، مشخص شد او در 10 ماه فعالیت خود، نقش اصلی را در دلالی سکه داشته و در این مدت دو تن سکه جمعآوری کرده بود.

وی افزود: متهم دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد. او به افراد و نوچههای خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکههای موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیینکننده نرخ سکه باشد. به گفته رئیس پلیس تهران، سلطان سکه مردی ۵۸ ساله است که پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود. او با پسرش در این زمینه همکاری میکرده که در حال حاضر پسرش با قید ضمانت آزاد است. در تحقیقات پلیس مشخص شد،شخصی که سرکرده معاملات فردایی در بازار تهران بوده، به عنوان نوچه این فرد فعالیت میکرده است.

وی در ادامه به دستگیری ۲ نفر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند اشاره و تاکید کرد: این افراد بعد از کلاهبرداری از دهها نفر متواری شده بودند که دو هفته پیش در مخفیگاهشان در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد بیش از ۲۰ کیلو سکه و طلا کشف و ضبط شد.

کشف ۱۶۰ هزار دلار مجعول

سردار رحیمی در ادامه نشست خود با خبرنگاران به انهدام باند شش نفره جعل دلار اشاره کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند جعل دلار شناسایی و هر شش نفر آنها دستگیر شدند. از این افراد بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار جعلی کشف و ضبط شد؛ این افراد دو ماه فعالیت داشتند و بخشی از این دلارها را هم توزیع کرده بودند. فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به پرسشی درباره سرقت ۲۰ دستگاه خودروی نمایندگان مجلس گفت: موضوع آن چیزی نیست، که مطرح شده است تعدادی از آن خودروها پیدا شده و در پروسه زمانی سه ساله این خودروها به سرقت رفته است؛ برخی از آن خودروهای سرقتی نیز سند نمره شدهاند.

فرمانده انتظامی پایتخت به حوزه ارزهای دولتی پرداخت و تصریح کرد: شرکتها یا مجموعههای مختلفی برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده بودند و قرار بود اجناس را با ارز دولتی خریداری و وارد کرده و با همان قیمت نیز به مردم ارائه دهند. وی اعلام کرد: ۳۵ شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر، ارز دولتی را دریافت کردند، ۲۲۰ میلیون دلار برای این ۳۵ شرکت اختصاص داده شد، اما متأسفانه بعد از بررسیها مشخص شد که تمام این ۳۵ شرکت تخلف کردهاند.

سردار رحیمی در تشریح تخلفات این ۳۵ شرکت گفت: بیش از ۱۲ تیم از مأموران پلیس آگاهی همراه بانک مرکزی، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرفکننده با محوریت پلیس آگاهی کار بررسی از این ۳۵ شرکت را آغاز کردند.

وی افزود: براساس اطلاعات، ۸۶ میلیون یورو، ۴۱ میلیون یوآن چین و ۱۸ میلیون درهم امارات به این ۳۵ شرکت پرداخت شد و این ۳۵ شرکت جمعا ۴۰۰ هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف وارد کشور کردند. وی اعلام کرد: متأسفانه براساس اسناد موجود ۳۰۰ هزار گوشی وارد شده توسط این شرکتها به قیمت ارز آزاد فروخته شد و ۱۰۰ هزار گوشی نیز در انبارها احتکار شده بود که توسط پلیس توقیف شد.

تخلف ۲ میلیارد دلاری صرافیها

وی به دستگیری تعدادی ازصرافان اشاره کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و بررسی سامانه سنا مشخص شد تعدادی از صرافیها کارت ملی بالغ بر ۱۸۰۰ نفر را به قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان اجاره کرده و با کارت آنها دلار دولتی دریافت کرده و در بازار به قیمت آزاد فروختهاند. این صرافیها از نیمه دوم سال گذشته این فعالیت را شروع کرده بودند که بررسیهای پلیس حکایت از آن دارد که ۲ میلیارد دلار توسط این صرافیها و به واسطه اجاره ۱۸۰۰ کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها