نگاهی به آمار و ارقام به جا مانده از جام جهانی روسیه تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی

عدد بــازی با جـــــام

در روزهایی که اخبار و حواشی مختلف جام‌جهانی و تحلیل‌های کارشناسانه به موضوع نخست سایت و روزنامه‌های ورزشی تبدیل شده، آمار و ارقام ساده می‌تواند به بهترین نحو ممکن هیجان و اطلاعات این تورنمنت را نشان دهد. برهمین اساس، سایت رسمی فیفا با پایان مرحله یک‌هشتم نهایی و مشخص شدن هشت تیم نهایی، به اعداد و آمارهایی اشاره کرد که تا این مرحله به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳۰

60
این تعداد سال طول کشید تا بعد از پله برزیلی، کیلیان امباپه به پنجمین بازیکن زیر 20 ساله تاریخ ادوار جام جهانی تبدیل شود که در یک بازی دو گل به ثمر رسانده است.

48

تعداد سالهایی که طول کشید تا یک تیم بازی 2 بر صفر باخته را با نتیجه 3 بر 2 به پایان برساند. بلژیک با پیروزی 3 بر 2 در بازی مرحله یکهشتم نهایی، در کنار آلمان غربی قرار گرفت که در جام جهانی 1970 بازی دو بر صفر باخته مقابل انگلیس را با پیروزی 3 بر 2 تمام کرد.

40 میلیون

با انجام بازیهای مرحله یکهشتم نهایی، تعداد کل تماشاچیان حاضر در ورزشگاهها در ادوار مختلف این جام به 40 میلیون نفر رسید. رکورد بیشترین تعداد تماشاچی در اختیار جام جهانی 94 آمریکا است که 3.59 میلیون نفر در آن مسابقات حاضر بودند. تعداد تماشاچیهای این جام تاکنون 2.58 میلیون نفر بوده است.

31

از 146 گل به ثمر رسیده در این مسابقات، 31 گل ( حدود 21 درصد ) بعد از دقیقه 80 به ثمر رسیده است.

28

تاکنون 28 پنالتی در این جام جهانی گرفته شده که در این زمینه رکورد به حساب میآید. از این تعداد 21 پنالتی به گل تبدیل شده است.

22

از 56 بازی انجام شده تا اینجای جام، 22 بازی در نیمه اول بدون گل پایان یافته است. تنها یکی از آنها (فرانسه ـ دانمارک) در پایان بازی با نتیجه تساوی بدون گل تمام
شد.

17

تعداد بازیهایی است که رافائل مارکز بهعنوان کاپیتان برای تیم ملی مکزیک بازی کرد و رکورد دیگو مارادونا را شکست. این بازیکن مکزیکی همچنین به تنها بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در پنج دوره مختلف با بازوبند کاپیتانی حضور داشت. همچنین از لحاظ حضور در پنج جامجهانی، بعد از آنتونیو کارواخال و لوتار ماتئوس به سومین بازیکن تبدیل شد.

10

تعداد گل بیخودیهای به ثمر رسیده در این جام که رکورد جام جهانی 98 فرانسه با شش گل به خودی را شکست. گل به خودی عزیز بوهدوز در دقیقه 95 بازی مراکش مقابل ایران بهعنوان دیرترین گل به خودی شناخته شد. همچنین سرگئی ایگناشویچ 39 ساله با گل به خودی در بازی روسیه مقابل اسپانیا، به پیرترین بازیکنی تبدیل شد که دروازه تیم خودی را به اشتباه باز کرده است.

7

این هفتمین دوره متوالی جام جهانی بود که مکزیکیها در مرحله یکهشتم نهایی حذف شدند.

6

تعداد گلهایی است که هری کین بهعنوان کاپیتان یک تیم در جامجهانی به ثمر رسانده و در این زمینه با رکورد مارادونا در آرژانتین مساوی شده است. هری کین با این تعداد گل برای سه شیرها به رکورد گری لینهکر در جام جهانی 1986 مکزیک رسید.

3

سومین جام جهانی متوالی است که قهرمان دور قبل، نمیتواند از دور گروهی صعود کند. آلمان 2018 از این حیث در کنار ایتالیای 2010 و اسپانیای 2014 قرار گرفت.

3

یری مینا، مدافع تیم ملی کلمبیا به تنها مدافع ادوار این جام تبدیل شد که در سه بازی متوالی موفق به گلزنی برای تیمش شده است.

2

تنها دو گلر در کل جامهای جهانی توانستهاند سه پنالتی را در یک بازی مهار کنند. پس از ریکاردو دروازهبان پرتغال در سال 2006، دنیل سوباشیچ گلر تیم ملی کرواسی در روسیه دومین بازیکنی است که این رکورد را به نام خودش ثبت میکند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها