روحانی در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

در برابر تحریم به جای پر شدن انبارها، بازار باید رنگین شود

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: یکی از جلوه‌های توانمندی و به رخ کشیدن توان فنی مهندسی و مدیریتی مجموعه سپاه پاسدارن در حوزه سازندگی کشور فاز ۲ پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۳۲
سردار شریف: سپاه یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های دنیا را ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طبیعی است که ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران هستیم و در مقطع حساسی به سر می‌بریم، از طرفی بخش عمده‌ای از جمعیت را جوانان کشور ما تشکیل می‌دهند که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب را با توجه به شرایط سنی خودشان درک نکرده‌اند در این راستا مجموعه‌های فرهنگی کشور و رسانه جمعی نباید اجازه بدهند این انقطاع نسلی بوجود بیاید و فعالیت‌های دشمنان و رسانه‌های معاندی که تلاش برای سرنگونی ایران می‌کنند تصویری از جمهوری اسلامی ایران که ارائه می‌شود، نگذارند به کشور و جوانان انتقال پیدا کند.

وی افزود: وظیفه نسل دوران دفاع مقدس و انقلاب این است که تاریخ گهر بار که سراسر حماسه و پیروزی و موفقیت بوده در کنار همه تلاش‌های دشمن این را به خوبی به نسل جوان که آینده سازان کشور هستند به خوبی انتقال دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به قوانین اسلام بیان کرد: امروز یکی از نادرترین دورانی است که درکشور ما می‌گذرد که تلاش می‌کنیم هم مردم ما که مطابق با قوانین اسلام عمل می‌کنند، خدمت بکنیم و کشور را بسازیم و تبدیل به الگوی عظیم برای سایر کشور‌های اسلامی و سایر مناطق دنیا تبدیل کنیم.

موفقیت‌های کشور در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها بسیار ارزشمند است

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان این که موفقیت‌های کشور در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها بسیار ارزشمند بوده است اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی کشورمان در حوزه آزادی، پیاده سازی احکام نورانی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت (ع) موفقیت‌های خیلی خوبی داشته و امروز با سربلندی می‌گوییم که قادر هستیم از کشور عزیزمان از منافع ملی و از حامیان انقلاب اسلامی ایران به خوبی دفاع بکنیم و دشمنان ما علی‌رغم همه طراحی‌های رنگارنگی که دارند کاری از پیش نبرده و نخواهند برد.

رمضان شریف تصریح کرد: اگر جوانان ما بدانند که این مسیر صعب العبوری که ما از دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی شروع کردیم و تا 40 سالگی این انقلاب که تلاش کردیم نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال پیدا بکند و این‌ها را بخوبی برای جوانان عزیز تبیین کنیم، به قدری برای جوانان ما شوق انگیز هست که خودشان قطعا تلاش خواهند کرد این راه نورانی را ادامه بدهند و کاستی‌ها را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه جوانان ما باید این را بدانند که کشور در حوزه‌های علمی، عمرانی، سازندگی کشور و از همه این‌ها بالاتر در حوزه استقلال و امنیت کشور چه شرایطی را پشت سرگذاشیتم نسل گذشته انقلاب را قطعا تحسین خواهند کرد، گفت: راهی را که شهدای ما با نثار جان خودشان تقدیم کردند را با هوشمندی، درات و تدبیر در این دنیای متلاطم که همه شیاطین دست به دست داده‌اند که راه نفوذ جمهوری اسلامی ایران را به قلب‌ها و ذهن‌های جامعه بشری مسدود کنند و با سیاه نمایی، با فضا سازی رسانه و عملیات‌های روانی ایجاد مانع و سد برای نفوذ به انقلابی اسلامی را طراحی کردند تلاش می‌کنیم این دیوار‌ها را از سر راه برداریم.

شریف گفت: امروز شاهد آن هستیم که دشمنان در صدد آن هستند که افکار و ذهنیت مردم عراق و سوریه، یمن و لبنان را نسبت به ایران مسئله‌دار کنند، اما از آنجایی که خدمت، مشورت و کمک جمهوری اسلامی ایران، در جهت استقلال و آزادی مردم این کشور‌ها بوده است، کمک کرده تا دولت‌ها برای رسیدن به یک شکوفایی استقلال، محبویبت ایران در مقایسه با میزان هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها و عربستانیها می‌کنند قابل مقایسه نیست و آن چیزی که باعث شده است جمهوری اسلام ایران در ذهن، روح و روان مردم کشور‌های منطقه‌ای جایگاه خاصی را پیدا کند این است که اقدامات ایران مبنی قوانین و مقررات اسلام بوده است.

سردار رمضان شریف بیان کرد: ما هرگز به دنبال سلطه بر ملت‌ها و سایر کشور‌ها نبودیم و ما به دنبال کمک به کشور‌های همسایه و مسلمان بوده و هستیم و این را به خوبی کشور‌ها و توده مردم آن‌ها و نخبگان آن‌ها درک کردند که به همین دلیل آن‌ها علاقه ویژه به جمهوری اسلامی ایران دارند.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به جنایات کشور‌های عربی با حمایت رژیم صهیونیستی گفت: امسال حضور بیش از یک میلیون نفر جمعیت در صنعا پایتخت یمن برای حمایت از قدس بی‌نظیر بود و همه می‌دانند که بنیانگذار جمهوری اسلامی روز قدس را اعلام کرده است و مطالبه مقام معظم رهبری حضور گسترده در حمایت از آرمان‌های فلسطین، این حمایت معنا دار پس از 4 سال مردم زیر بمباران‌های سنگین اعتلاف سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بودند.

مسئله حمایت ایران از فلسطین، عمق نفوذ معنوی جمهوری اسلام ایران به رخ جهانیان کشیده است

وی ادامه داد: در مسئله حمایت ایران از فلسطین، عمق نفوذ معنوی جمهوری اسلام ایران به رخ جهانیان کشیده شد و همین مسئله را ما در بین مردم عراق، سوریه و لبنان و خصوصا در بین مردم فلسطین شاهد هستیم و مردم این کشور‌ها تاثیرات انقلاب اسلامی را بر روند پیروزی کشور‌های اسلامی به خوبی درک کرده و می‌دانند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بیان داشت: در کنار همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی که ما داشتیم نارسایی هم در بخش معیشت مردم و مباحث مربوطه را داریم که همه در تلاش هستند این‌ها به حداقل خودشان برسد.

وی اظهار کرد: در سپاه پاسدارن در بخش‌های محرومیت زدایی و سازندگی در کشور دو مجموعه قدرتمند سپاه در تلاش هستند که یک مجموعه عمرانی و سازندگی در قرارگاه خاتم که زیر ساخت‌های کشور را برای جهش اقتصادی محقق می‌کند و در بخش‌های محرومیت زدایی سپاه که در قابلیت‌ها و گروه‌های متعدد بسیار زیادی در استان‌های کمتر برخوردار کشور به‌خصوص در فصل تابستان حضور پیدا می‌کنند.

در فاز‌های بعدی پالایشگاه خلیج فارس جزو صادرکنندگان بنزین در خاورمیانه خواهیم بود

شریف گفت: امروز فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس که توسط قرارگاه سازندگی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تکمیل شده بود توسط رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و این پالایشگاه عظیم جلوه بسیار زیبایی از خودکفایی و مدیریت بومی کشور دارد و مسئولان با این تجربه موفق میدان وسیع تری را برای جوان متخصص در حوزه‌های مختلف هستند ایجاد کنند.

سخنگوی سپاه پاسدارن تصریح کرد: فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک افتخار است که پس 100 سال که صاحب نفت هستیم و امروز با سربلندی اعلام می‌کنیم که در حوزه واردات بنزین بی‌نیاز هستیم و به فضل الهی در فاز‌های پالایشگاه خلیج فارس جزو صادرکنندگان بنزین در منطقه خاورمیانه خواهیم بود و این خبر شوق انگیز برای ملت شریف و عزیز ایرانمان هست.

وی افزود: اعتقاد ما این است که یکی جلوه‌های توانمندی و به رخ کشیدن توان فنی مهندسی و مدیریتی مجموعه سپاه پاسدارن در حوزه سازندگی کشور فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های دنیا است.

شریف با اشاره به اینکه مجموعه سازندگی کشور از جوانان نخبه و متخصص کشور که تشکیل می‌شود، گفت:با توجه به مشکلاتی که امروز در کشور به‌وجود آمده می‌توان در کوتاه مدت این مشکلات معیشتی مردم را در حوزه‌های مختلف از جمله بیکاری برطرف کنیم.

معاون روابط عمومی سپاه پاسدارن اظهار کرد: مردم دارلارشاد و دیار مردم ابوالفضلی و رزمندگان عاشورایی استان اردبیل موجبات افتخار نظام مقدس جمهوی اسلامی در این خطه از جغرافیای از عزیز کشورمان هستند چرا که قبل از انقلاب و هم دوران دفاع مقدس و هم دوران تثبیت انقلاب و همینطور دوران دفاع از حرمین شریفین همواره ما حضور مردم استان اردبیل را شاهد بودیم و هستیم.

وی افزود: استان اردبیل چه در ارائه کمک‌های مردمی به جریان مقاومت و چه به دفاع مقدس و حضور میدان فرزندان شجاع و دلیر آن‌ها در یگان‌های رزم دوران دفاع مقدس که زبانزد در دلاوری‌ها دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها