فقط چند سانتی متر با تاریخ سازی فاصله داشتیم

صعود به قلب ها

صعود نکردید؛ فدای سرتان. اصلا مگر ما چنین چیزی را می خواستیم؟ پاک کنید آن اشک هایی را که پس از بازی با پرتغال ریختید. سرتان را بالا بگیرد که تا همین جا هم حسابی خودتان را توی دل مردم جا کرده اید.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۳۳

سرتان را بالا بگیرید یوزهای ایرانی. مگر تقصیر شماست که داوران با ما نامهربانند. پنالتی روی مهدی طارمی را همه دیدند. ضربه آرنج رونالدو را هم همینطور. درست به مانند پنالتی مشکوکی که کاسارس پاراگوئه ای تقدیم پرتغالی ها کرد. برای دیدن این صحنه ها نیاز به VAR یا بازبینی ویدئویی نبود. با این حال باید سرتان را بالا بگیرید. فقط چند سانتی متر فاصله داشتیم با صدرنشینی در گروه مرگ. با همه این ناداوری ها و با همه آن کاستی ها که باعث شد حتی بازیهای تدارکاتی مان هم لغو شود. سرتان را بالا بگیرید. کجای دنیا را سراغ دارید که وقتی تیمی می بازد مردمش اشک شوق بریزند و تا صبح در کوچه و خیابان پایکوبی کنند. شما قلب میلیون ها ایرانی را تسخیر کردید و می تواند تا سال ها سال بعد، خاطره این عشق بازی را برای نوادگان خود تعریف کنید. دیشب قلب و نبض ملت ما یک ریتم داشت و آن ریتم روی ساز بزرگی به نام ایران کوک شده بود. شما به قلب میلیون ها ایران صعود کردید. حذف شدیم اما آبرومندانه.حذف شدیم اما سرمان بالاست.کی روش قبل از بازی با اسپانیا می گفت می خواهیم طوری بازی کنیم که آنها به ما احترام بگذارند اما با این بازی درخشان مقابل پرتغال حالا نه فقط اسپانیا،که همه جهان مقابل ایران سر تعظیم فرود آوردند.دیشب اشک ریختیم اما این اشک اشک شکست نبود.اشکی بود که به خاطر نبردن پرتغال ریختیم.چه اگر سیستم ویدئو چک نبود،چه اگر داور سوت های 50-50 را به نفع آنها نمی زد حالا ما رفته بودیم مرحله بعد و حالا ما حریف روسیه در یک هشتم نهایی شده بودیم.سرمان بالاست و به تیمی که داریم می بالیم.

کیروش: این بهترین بازی ایران بود

کارلوس کیروش پس از پایان بازی مقابل پرتغال گفت: بازیکنان بهترین تلاش خود را انجام دادند و نشان دادند که در این بازی آماده هستند، ما مقابل پرتغال بهترین بازی خود را انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: این همان بازیای بود که در جام جهانی انتظار میرود، بازی فشرده و سخت. همانطور که توقع میرفت یک جنگ و نبرد و دوئل بین بازیکنان بود. ما مقابل پرتغال خوب بازی کردیم آن هم مقابل تیمی که کاندیدای قهرمانی در جام جهانی است.

کی روش در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید امشب یک ایران متفاوت و بزرگ را شاهد بودند و چرا در دو بازی اول ایران اینگونه نبود؟ پاسخ داد: ما باید واقعبین باشیم و واقعبینانه بازی کنیم؛ جلوی مراکش بردیم، مقابل اسپانیا بازی خوبی انجام دادیم آن هم مقابل تیمی که کنترل کردنش سخت است و شایسته باخت هم نبودیم. پررتغال را هم می توانستیم شکست بدهیم و سسرگرروه شویم. ما حتی با ۵ امتیاز میتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم، اما حالا جای افسوس خوردن نیست. ما به آنچه که می خواستیم دست یافتیم. بازیکنان من به خاطر تلاش شان شایسته بالاترین تقدیرها هستند.

سانتوس: ایران حریف قدرتمندی بود

فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در نشست خبری پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر ایران حاضر شد و گفت: وقتهای زیادی در VAR تلف شد. ابتدا به نفع ما تصمیم گرفته شد و سپس تصمیم علیه ما شد. چیزی که از همه مهمتر است ادامه دادن راه ما در جام جهانی بود. ما رقیبی قوی داشتیم و به کیروش بابت تیم قدرتمندی که داشت تبریک میگویم.

صدرنشینی اروگوئه در گروه یک

تیم ملی فوتبال اروگوئه موفق شد در آخرین بازی خودش در رقابت های جام جهانی از سد روسیه میزبان عبور کند.در این بازی که سه بر صفر به نفع یاران سوارز به اتمام رسید سوارز،کاوانی و چریشف زنندگان سه گل بودند.

پس از اروگوئه هم روس ها به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند.

این در حالی است که عربستان سعودی و مصر هم رده های سوم و چهارم را به خودشان اختصاص دادند.

رضا پورعالی
مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها