حشد الشعبی تائید کرد 22 نفر از نیروهایش در حمله آمریکایی - صهیونیستی به بوکمال به شهادت رسیده‌اند

بازی با آتش در بوکمال

آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی در مرزهای عراق و سوریه با آتش بازی می‌کنند‌. درحالی که نیروهای عراقی ـ سوری و متحدان منطقه‌ای‌شان در حال پاکسازی این مناطق از تروریست‌های تکفیری هستند تل‌آویو و واشنگتن به صورتی هماهنگ آنها را هدف قرار می‌دهند‌. نیروهای مقاومت می‌گویند ممکن است در آینده نیروهای آمریکایی را هم درکنار تروریست‌ها هدف قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰۴

یک مسئول آمریکایی به شبکه سی.ان.ان گفت: حملات اخیر به شهر بوکمال سوریه واقع در استان دیرالزور توسط ائتلاف بینالمللی صورت نگرفته است. این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت مسئول حمله به این منطقه، اسرائیل بوده است. این اظهارات درحالی بیان میشود که پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گزارش داده بود این حملات توسط ائتلاف بینالمللی به سرکردگی آمریکا انجام شده است. به نظر میرسد آمریکاییها برای فرار از مسئولیت به دنبال رد گم کردن باشند. بامداد دوشنبه اعلام شد مقر یکی از گروههای حشد الشعبی در منطقه بوکمال در مرز سوریه با این کشور هدف قرار گرفته است. در اطلاعیه حشد الشعبی نیز آمده بود که: یک جنگنده آمریکایی مقر تیپهای 45 و 46 این سازمان را که مامور دفاع از خط مرزی با سوریه بود با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد. دیدبان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوریه با تائید این خبر اعلام کرد در این حمله ۵۲ نفر کشته شدهاند که دستکم ۳۰ نفر از آنان عراقی و ۱۶ نفر سوری هستند.

حشد الشعبی تائید کرد که 22 نفر از نیروهایش در این حمله به شهادت رسیدهاند. حشد ضمن محکوم کردن چنین جنایتی، این اقدام آمریکا را انتقام از بسیج مردمی عراق و کمک رسانی به تروریستهای تکفیری توصیف کرد. دولت عراق نیز روز گذشته با صدور بیانیهای حملات هوایی به نیروهای این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت نیروهای ما درحال مبارزه با عناصر تکفیری و تروریستی بودند. جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز با صدور اطلاعیهای گفت: نمیتوان مرزهای عراق را بدون تامین امنیت طرف دوم آن یعنی مرزهای سوریه، ایمن کرد. هدف قرار گرفتن مقری که نیروهای عراقی در آن حضور داشتند و به طور کاملا قانونی در سوریه مشغول جنگ با داعش بودند به معنای حمایت از گروههای تروریستی است.

تبانی واشنگتن ؛ تلآویو

طی سالهای اخیر، نیروهای اشغالگر آمریکایی که در پایگاه التنف حضور دارند، بارها به بهانه مبارزه با تروریستها و پایان دادن به حضور داعش در طول مرزهای سوریه و عراق، نیروهای مستقر در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق را بمباران کردهاند. یکی از دلایل آمریکاییها برای حمله به نیروهای مستقر در این منطقه آن بود که میگفتند قصد دارند به ایران اجازه ندهند حضور نظامی اش را تا دریای مدیترانه گسترش دهد. اخیرا آمریکاییها بقایای تروریستهای داعشی را تحریک به اشغال دوباره بوکمال کردند. درمقابل این توطئه نیروهای سوریه و عراقی به صورت هماهنگ در صدد
مقابله برآمدند.

نیروهای سوریه دموکراتیک، شهرک الدشیشه پایگاه راهبردی داعش در حومه جنوبی حسکه را تحت کنترل خود گرفتند و اغلب سران رده اول داعش را مجبور به فرار به حومه دیرالزور کردند. از سوی دیگر ارتش سوریه و متحدانش عملیات نظامی جدیدی را در بادیه سوریه شروع کرده و مناطق بئر الورک، دملوخ الورک، دمالیخ الورک، تل الکبد، بئر الطیاریه، تلالعطشان و بئر العطشان در شمال و شمال غرب سد الوعر در جنوب شرق حمص را پس ازدرگیریهایی در بادیه سوریه پاکسازی کردند. همزمان نیروهای حشد الشعبی در عراق نیز برای کمک به نیروهای سوری و پاکسازی مناطق مرزی بین عراق و سوریه وارد عمل شدند. پیروزیهای ارتش سوریه موجب شد تا نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه التنف در تیررس یگانهای ارتش سوریه قرار گیرند. به دنبال این ماجرا بود که با چراغ سبز آمریکا این بار تلآویو دست به کار شد تا با انجام حملهای مشکوک خطر را از آمریکاییها دور کند.

روشن است که برای دولتهای عراق و سوریه و متحدان منطقهایشان بین واشنگتن و تلآویو تفاوتی نیست و هردو جزو دشمنان قسم خورده امت اسلامی به شمار میروند. به همین دلیل نیروهای سوری و عراقی میگویند برای خود حق پاسخگویی قائل بوده و حتی ممکن است در آینده نیروهای آمریکایی را هدف قرار دهند. جنبش عصائب اهل الحق دیروز در اطلاعیه خود تصریح کرد: کاملا آشکار است که برخی طرفهای بینالمللی و منطقهای به دنبال تضعیف هرگونه حضور در دو طرف مرزها برای تداوم تهدید موجود علیه دو کشور هستند. به همین دلیل ما باید با قدرت و قاطعیت مقابل تمامی طرحهای تهدیدکننده دو کشور عراق و سوریه بایستیم.

علی باقری

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها