پلان آخر

مردم سخت‌پسندند

فریبا متخصص بازیگر سینما وتلویزیون درباره اهمیت قصه در آثار تصویری به تسنیم گفته است: این سال‌ها فیلم‌های زیادی را کار کردیم ولی هنوز مرا که در کوچه و خیابان می‌بینند، با سریال «تولدی دیگر» می‌شناسند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۳۰

این نشان میدهد که برای مردم ما قصه مهمتر از بازیگر و عوامل دیگر فیلم است. فیلمسازان ما باید بدانند مخاطبین ما بسیار سختپسندند و از هر تم و سبک فیلمسازی استقبال نمیکنند.

بهترین عامل جذب مخاطب امروز پیدا کردن معضلات و مشکلات و دغدغههای مردم است که دوست دارند دنیای تصویر برای خروج از این مشکلات به آنها راه نشان دهد. اما نهتنها این مسیر در برخی موارد طی نمیشود بلکه آن حس درگیری مخاطب با سریالهای تلویزیونی هم وجود ندارد.

وقتی جناب خان هندی میخواند

حضور جناب خان در سری جدید برنامه خندوانه همچنان که پیشبینی میشد سهم بسزایی در جذابتر شدن این برنامه داشته است. این شخصیت عروسکی که در چند سری قبل بهواسطه حاضر جوابیها و خواندن قطعات آهنگین مختلف برای خودش حسابی چهره شده است در برنامهای که شیلا خداداد بازیگر نقش سیتا در سریال مسافری از هند حضور داشت قسمتهایی از آهنگ فیلم شعله را اجرا کرد که با تشویق حضار مواجه شد. جنابخان که در این برنامه ظاهرا شیلا خداداد را با بازیگر فیلم شعله اشتباه گرفته بود، گفت: «رامبد تو امشب من را به آرزویم رساندی. من همیشه دوست داشتم بازیگر فیلم شعله را ببینم.» و همین باعث شد لحظات مفرحی برای مخاطبان این برنامه پدید آید.

طنز برنامهها رابیشتر کنیم

رضا رفیع، طنزپرداز و مجری برنامه قندپهلو درباره ساخت برنامههای طنز به ایسنا گفته است: باید بودجه بیشتری را برای ساخت برنامههای طنز اختصاص دهند و برنامههای طنز متنوع را در ساعات مختلف تولید کنند تا افراد مختلف جامعه که به برنامه طنز نیاز دارند، متناسب با سطح درک و دریافت خود آن برنامه را تماشا کنند. ما به برنامههای «دورهمی»، «خندوانه» و «قندپهلو» نیاز داریم و باید برای شئون مختلف جامعه حوزه طنز فعال باشد.او در ادامه خاطرنشان کرد اگر پخش برنامههای طنز در ماه مبارک رمضان بیشتر باشد بازخورد خوبی خواهد داشت. به دلیل اینکه مردم فرصت بیشتری برای تماشای تلویزیون دارند و بخصوص بعد از افطار دوست دارند پای تلویزیون بنشینند و نوع برنامههای تلویزیون است که میتواند این اتفاق را رقم بزند و مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد.

فقط صدای خوب ملاک نیست

بهروز رضوی از بهترین گویندگان رادیو محسوب میشود وخوانش کتابهای مختلف در برنامه «کتاب شب» از معروفترین کارهای وی در این سالهاست.

او اخیرا درباره جایگاه گویندگی به مهر گفته است: انتخاب مجری و گوینده نباید فقط با توجه به فاکتور صدای خوب باشد بلکه باید لحن، سواد رسانهای، میزان مطالعه و معیارهای دیگر را هم بررسی کرد. رضوی در ادامه گفته است: کسی که در مرحله اول صدایش پذیرفته میشود مراحل دیگری برای تست دارد و متنهای مختلفی را باید اجرا کند تا مشخص شود لحن او برای چه برنامههایی کاربرد دارد و در اجرا و مصاحبه چقدر میتواند موفق باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها