فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نخستین زیردریایی با ابعاد متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۷۱
الحاق نخستین زیردریایی با ابعاد متوسط / تجهیز ناوشکن سهند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دریادار حسین خانزادی در دیدار از شبکه سحر معاونت برون‌مرزی با تاکید بر اینکه رسانه، نقش مهم و برجسته‌ای در امر اطلاع‌رسانی و روشن کردن افکار عمومی ایفا می‌کنند، گفت: با آنکه بخشی از فعالیت‌های حوزه‌های نظامی در کل جهان جزو اخبار طبقه‌بندی شده است اما در بعضی موارد اطلاع از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها باعث افزایش روحیه ملی و حس اعتماد به نفس خواهد شد و نوعی همگرایی ایجاد می‌کند. وظیفه رسانه این است که عملکرد و فعالیت نیروی دریایی را چه در داخل و چه خارج انعکاس دهد و نباید در این مورد غفلت کرد چرا که بیان دستاوردها حس اعتماد به نفس و امنیت را تقویت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: رسانه ملی باید اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کند و برنامه های آن هدفمند، هوشمندانه و دقیق انتخاب شود که مطمئنا شبکه سحر با رویکرد برون‌مرزی این خط مشی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

خانزدادی گفت: یک دسته از نقش های نیروی دریایی در زمان صلح است که به فرموده مقام معظم رهبری در دوران صلح کارهایی انجام می شود که به اندازه یک رزم اثربخشی دارد و بازدارندگی قابل وثوق ایجاد می کند و نقش دوم نیروی دریایی در زمان جنگ است که البته امیدواریم برای هیچ کشوری جنگ رخ ندهد اما وظیفه حراست و دفاع برعهده آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در همین حال گفت: کار اصحاب رسانه هم کمتر از رزم نیست و نوعی مجاهدت خاموش است و باید قدر این عرصه جهاد را دانست.

دریادار خانزادی ادامه داد: از آنجا که غرب و آمریکا در منطقه به دنبال منافع خود هستند، ترتیبات امنیتی نامطلوب را به کشورها دیکته می‌کنند، در کنار کشورهای کوچکتر مکمل قدرت می‌شوند و معماهای امنیتی ایجاد می‌کنند و اجازه شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه و آسیا گفت: اگر کشورهای منطقه ائتلاف و همگرایی داشته باشند با توجه به ظرفیت ژئوپلتیکی که وجود دارد، دارای قدرت بیشتری می‌شوند و این ائتلاف باعث تاثیرگذاری به ویژه در حوزه های اقتصادی، سیاسی و نظامی در مسائل مهم تصمیم‌گیری جهانی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی را گوشه‌ای از توانمندی‌های جوانان ایرانی عنوان کرد که با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا، نتوانسته خللی در امر توسعه، پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا برای کشورمان داشته باشد.

دریادار خانزدادی تصریح کرد: به لطف خدا نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. این زیردریایی به همت مراکز دانشگاهی، بخش‌های نیروهای جهادی نیروی دریایی و شرکت های دانش بنیان و کارخانه‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی با همکاری نیروی دریایی ساخته شده و آزمایش های خود را بطور کامل در دریا انجام داده است و مراحل پایانی تست‌های دریایی را می گذراند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که فروردین ۶۷ در حمله ناجوانمردانه آمریکا به نیروی دریای ارتش همراه با ناو موشک انداز جوشن مورد حمله قرار گرفت، دوباره به همت جوانان و مهندسان ایرانی ساخته شده و کاملا بومی است و خیلی مجهزتر از سهند قبلی است و ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم زودتر به ناوگان دریایی ملحق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال ساخت ناو دماوند (از کشتی های جنگی کلاس موج) هستیم و امیدواریم در دی ماه ۹۷ با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالاتر به بهره‌برداری برسد. همچنین امیدواریم موج سوم که ناوشکنی از کلاس جماران است و توسط وزارت دفاع ساخته شده و پیشرفت آن حدود ۸۵ درصد بوده تا پایان سال به مجموعه نیروی دریایی ملحق شود.

دریادار خانزادی در پایان تاکید کرد: این همه پیشرفت را مدیون توجه و تاکید مقام معظم رهبری هستیم چرا که این ایشان همواره تاکید دارند دستیابی به ظرفیت‌ها و فناوری‌ها، حاشیه امنیت بزرگ برای نظام ایجاد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها