درحالی ناوشکن جماران مشغول انجام وظیفه خود در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که نزدیک به 9 سال پیش خبر تحویل این ناوشکن به نیروی دریایی در واقع تحقق شعار ما می‌توانیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۸۴
جماران اقتدار در بی‌کران اقیانوس‌ها (اینفوگرافیک)

به گزارش جام جم آنلاین ناوشکن جماران که در واقع حاصل اجرای پروژه موج به دستور فرمانده کل قوا بود توانست نه تنها اقتدار دفاعی کشورمان را در بی‌کران اقیانوس‌ها تثبیت کند بلکه خودباوری قابل توجهی را به متخصصان و پژوهشگران کشورمان هدیه داد که بتوانند در راستای خودکفایی توان دفاعی ایران زمین گام‌های موثرتری بردارند.

بطور کلی جماران که نخستین ناوشکن طراحی و ساخته شده به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نخبگان و دانشمندان کشورمان بود 30 بهمن 1388 با حضور مقام معظم رهبری رسما تحویل نیروی دریایی شد. این ناوشکن از جمله رزمناوهای با ماموریت سه گانه یعنی ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیر سطحی از بروزترین تجهیزات و پیشرفته ترین ادوات نظامی برخوردار است.

این غول فولادی که 94 متر طول و 420 تن وزن دارد از همان ابتدای حضورش در ناوگان جمهوری اسلامی ایران توانسته ماموریت‌های قابل توجهی برای حفاظت از منافع ملی کشورمان انجام دهد و همچنان یعنی پس از گذشت نزدیک به 9 سال از تولدش درحال انجام وظیفه در راستای اهداف تعیین شده است. جام جم آنلاین گوشه‌ای از امکانات و توانمندی‌های این ناوشکن ایرانی را به صورت اینفوگرافی تهیه کرده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

عماد عزتی/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها