دریادار خانزادی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه:

50 ناوگروه رزمی به دریاهای آزاد اعزام کردیم / الحاق ناو موشک انداز سپر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران: برای برقراری امنیت کشور در مرزهای آبی، نیروی دریایی از 5700 کیلومتر مرز دریایی پاسداری می کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۳۸
50 ناوگروه رزمی به دریاهای آزاد اعزام کردیم / الحاق ناو موشک انداز سپر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار حسین خانزادی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه نیروی دریایی مکلف به برقراری امنیت در مرزهای آبی است که 90 درصد صادرات و واردات از طریق دریا انجام می شود و اگر قرار است حمل و نقل و صادرات و واردات امن باشد­ نیروی دریایی باید­در آب ها حضور داشته باشد.

وی با اشاره به پدیده شوم امروزی دزدی دریایی گفت: 50 گروه ناو رزمی به دریا اعزام کردیم که در علمیات های 120 روزه بیش از 2000 کیلومتر دورتر از کشور برای برقراری امنیت تلاش می کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی در مسیر خودکفایی بسیار هدفمند حرکت کرده است و ساخت شناورها و ناوشکن در دستور کار دارد جماران اولین فروند شناور نبود گرچه دشمن فکر می کرد­ با تحریم­ می تواند حرکت ما را متوقف کند اما نتواست.
وی افزود: در هفته آینده شاهد الحاق ناو موشک انداز سپر خواهیم بود.
امیر دریادار خانزادی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همواره در دریا استوار ایستاده است و ما در آغاز یک راه هستیم و آن راه رسیدن به جایگاه ایران اسلامی و بزرگ است.
وی با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: در 7 آذر 59 که 67 روز از حمله دشمن بعثی به مرزهای کشور می گذشت و در این زمان هنوز ساختار سیاسی، دفاعی و نظامی کشور شکل نگرفته­ بود و تصور می کردند می توانند یک روزه خرمشهر ­و آبادان را تصرف کنند و­ یک هفته به تهران بیایند و آنجا جشن بگیرند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: این در حالی بود که 55 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بندر خرمشهر انجام می شد و وابستگی ما بیشتر از طریق دریا بود البته در نگاه اول تصور آنها درست بود که با فتح خرمشهر و آبادان شاهرگ اقتصادی را قطع کنند و با حمله نظامی که از طریق استکبار حمایت می شدند می خواستند در طول یک هفته ایران را فتح کنند و جشن پیروزی بگیرند.
وی افزود: اما آنها غافل بودند که ناوگان دریایی در آنجا حضور دارد و با 34 روز مقاومت آنها را متوقف کردند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از طریق دریا در کنار نیروهای دیگر ارتش، سپاه و بسیج پشتیبانی جانانه ای از آبادان کردند که این موجب شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر شد.
امیر دریادار خانزادی افزود: از سمت دریا در 67 روز اول دفاع مقدس شاهد نخستین پیروزی نیروی دریایی ایران­ بر نیروی دریایی دشمن بودیم که همه محاسبات برعکس شد و صادرات نفت عراق قطع شد و تا آخر جنگ شاهرگ اقتصادی عراق که همان صادرات نفت بود قطع ماند.
وی گفت: آنها تلاش کردند خطوط مواصلاتی ما را قطع کنند که موفق نشدند و نیروی دریایی 10 هزار کشتی را با 150 عملیات اسکورت کرد و ما در دریا شاهد هیچ اتفاقی که اقتصاد را تهدید کند نبودیم و در همان 67 روز اول جنگ صادرات نفت عراق قطع شد در حالی که اقتصاد ایران که به نفت وابسته بود با اسکورت کشتی ها نگذاشتیم تهدید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها