معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت

آموزش ۶ هزار دانش آموز البرز در پایگاه‌های تابستانی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از افزایش ۱۳ و نیم درصدی شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۳۱
افزایش ۱۳.۵ درصدی شهریه مدارس غیر دولتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مجتبی زینی وند امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۳ و نیم درصدی شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: با این افزایش حداکثر شهریه در دوره ابتدایی­ ۷ میلیون­ و ۱۴۰ هزار تومان، در دوره اول متوسطه ۸ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان­ و در دوره دوم متوسطه ۱۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان است­.

وی افزود: نرخ شهریه هر مدرسه روی پایگاه اینترنتی مشارکت ها­ mosharekatha.ir­ قرار گرفته است و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به شهریه هر مدرسه مطلع شوند. ­

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شهریه هر مدرسه­­ غیر دولتی براساس ساعات مصوب برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه درسی است.

زینی وند تأکید کرد: پرداخت ­شهریه بابت ساعات مصوب برنامه درسی از طرف اولیاء الزامی است، اما پرداخت شهریه برای فعالیت‌های فوق برنامه­ و فعالیت‌های تابستانی، ایاب و ذهاب، لباس و تغذیه اختیاری است.

وی افزود: دریافت وثیقه از دانش آموزان برای پرداخت شهریه در طول سال نیز ممنوع است.

زینی وند گفت: نرخ شهریه هرمدرسه براساس تجهیزات مدرسه و فضای فیزیکی­ ­فوق برنامه تعیین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ۹۰ ساعت فعالیت تابستانی اختیاری برای مدارس ابتدای غیردولتی، ۱۰۸ ساعت برای دوره اول متوسطه و ۱۴۴ ساعت برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده است و کلاس‌های تابستانی تنها برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است­ و تدریس کتاب سال تحصیلی آینده در تابستان ممنوع است.

همچنین وی به­ بازرسی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه دوم سال تحصیلی جاری بیش از ۱۷ هزار بازدید از مدارس سایر استان‌ها و هزار و­ ۱۸۳ بازدید از مدارس غیردولتی شهر تهران داشتیم که ۳۶ مدرسه در سایر استان‌ها و ۲ مدرسه در شهر تهران به علت دریافت شهریه اضافی متخلف شناخته شدند.

زینی وند افزود: اگر مدرسه‌ای شهریه اضافه دریافت کرده باشد ناظران ما به صورت مقیم هر روز در آن مدرسه حضور خواهند داشت و روند ثبت نام آن مدرسه را بررسی خواهند کرد تا جلوی تخلفات گرفته شود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: معلمان دبستان‌های غیر دولتی باید کارت صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند و بدون دریافت کارت، مجاز به تدریس نیستند.

وی افزود: الگوی شهریه مدارس غیر دولتی برای سال آینده به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است.

زینی وند با تأکید براینکه بیشترین صندلی مدارس غیردولتی ­­مربوط به دبیرستان‌های دوره دوم غیردولتی است، گفت: ۱۵ درصد از شهریه هر مدرسه برای افزایش کیفیت مدرسه تعیین شده است و مدارس مجاز به دریافت بیش از این میزان نیستند.

وی افزود: شهریه اعلام شده در سامانه تنها شهریه مصوب مدرسه است و هزینه خدمات جانبی مانند سرویس رفت و آمد، ناهار و لباس جزو شهریه مصوب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها