«من نمی‌دانم که آن چیست، اما دوستش دارم». این دقیقا جمله‌ای است که سه‌شنبه شب روی یکی از بنرهای نصب شده در جایگاه ویژه طرفداران لیورپول به چشم می‌خورد و مخاطب اصلی‌اش محمد صلاح مصری بود. حالا نه تنها طرفداران لیورپول بلکه کمتر کسی می‌تواند برای توصیف اعجوبه این روزهای فوتبال جهان واژه و کلمه‌ای پیدا کند. تا همین جای کار یک جوان 25 ساله تیم دوست داشتنی یورگن کلوپ را تا پای فینال لیگ قهرمانان اروپا رسانده است. نکته کنایه‌آمیز ماجرا این‌که شعر عاشقانه‌ای که طرفداران لیورپول برای ستاره مصری خود در آنفیلد می‌خوانند، با ترجیع بند «بنشین» همراه می‌شود، اما صلاح از همان روزی که پا به شهر بندری لیورپول و ورزشگاه آنفیلد گذاشت، با خلق لحظاتی فوق‌العاده مانع از آن شده که طرفداران تیمش برای حتی لحظه‌ای روی صندلی‌های خود بنشینند.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۷

نکته فوقالعاده این است که ستاره مصری با گذشت زمان درخشانتر شده و حالا میخواهد لیورپول و هوادارانش را به بالاترین سطح افتخار برساند. شاید برخی تصور کنند که در دنیای جذاب فوتبال از این موارد و پدیدهها زیاد دیده شده است، اما باید اعتراف کرد که تعداد اعجوبههایی مثل صلاح از انگشتان یک دست هم کمتر است. بازیکنی که همه از نحوه بازی کردنش لذت ببرند، او را تشویق کنند و دوستش داشته باشند.

اما سهشنبه شب دو گروه از طرفداران فوتبال با دیدن نمایش فوقالعاده پسر مصری، بیش از همه حسرت خوردند. یکی طرفداران چلسی که چند سال پیش به راحتی او را از دست دادند و دیگری طرفداران رم که راحتتر از آبیهای لندن از داشتن این ستاره خود را محروم کردند. صلاح گرچه بعد از زدن دو گل به تیم سابقش به نشانه وفاداری و احترام شادی نکرد و تنها سجده شکر به جا آورد، اما حالا بسیاری اذعان دارند که رمیها عقوبت کفران نعمت را با بالاترین هزینه پرداختند. وقتی یورگن کلوپ در 15 دقیقه پایان بازی دنی اینگس را به جای صلاح به زمین آورد، میشد در چشمانش خواند که مربی آلمانی از یک سو به ایتالیاییها رحم کرده و از دیگر سو میخواهد از ستاره مصری خود بیش از اینها بهره ببرد. تا قبل از آنکه رمیها بتوانند پنج گل خورده را با دو گل پاسخ بدهند، بازی سهشنبهشب بیشتر شبیه بازیهای کامپیوتری بود که گویی کلوپ پشت کنسول نشسته و حریف را در حالت آماتور قرار داده است.

اما در میان آنهایی که بعد از پایان بازی حسرت میخوردند، باید به اسم رامون رودریگرز معروف به مونچی، مدیر ورزشی باشگاه آث.رم ایتالیا نیز اشاره کرد. او در دنیای حرفهای فوتبال به دلیل تبحر و تواناییاش در خرید و فروش بازیکنان، چهرهای شناخته شده است. اما بیشک او تا پایان عمر با حسرت این سوال را از خود میپرسد که چطور نابغهای همچون صلاح را با قیمت 9/36میلیون یورو به لیورپولیها فروخت.

حالا با تمام این اوصاف، صلاح با 43 گل در یک فصل به تنهایی در صدر گلزنان ایستاده و در حالی که ستارههایی همچون رونالدو و مسی پشت سرش قرار گرفتهاند، باید هنوز تعداد گلهای او را تا پایان فصل شمرد. او تنها به چهار گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد یان راش افسانهای در تاریخ لیورپول برسد که در یک فصل 47 گل برای قرمزهای آنفیلد به ثمر رساند. اما آنچه که مشخص است این که کارشناسان و تحلیلگران فوتبال از همین حالا خود را برای نوشتن مقالات بلند بالاتری در توصیف و بررسی ستاره مصری مسلمان این روزهای فوتبال آماده کردهاند زیرا این ستاره تازه درخشیدن را شروع کرده است.

صلاح و دو رکورد جدید

بعد از هر بازی که لیورپول انجام میدهد، طرفداران این تیم منتظر شنیدن شکستن رکورد دیگری توسط صلاح هستند. ستاره مصری بعد از بازی درخشان مقابل رم نیز سنتشکنی نکرد و دو رکورد دیگر به نامش در تاریخ لیورپول ثبت کرد.

او با زدن دو گل در این مسابقه تعداد گلهایش را در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا به عدد 10 رساند. هیچ بازیکنی در تاریخ لیورپول نتوانسته بود در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا 10 گل به ثمر برساند. همچنین هیچ بازیکن آفریقایی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته بود 10 گل به ثمر برساند و به این ترتیب این بازیکن مصری که امید اول کشورش برای جام جهانی 2018 روسیه است، یک رکورد بینظیر دیگر از خود بر جای گذاشت.

جرارد: صلاح بهترین بازیکن جهان است

بهترین تعریف از یک ستاره را باید از دهان ستاره دیگری شنید. استیون جرارد، کاپیتان سابق و اسطوره لیورپول بعد از بازی فوقالعاده تیمش و کسب پیروزی 5 بر 2 مقابل رم، به تمجید و تعریف فراوان از صلاح پرداخت. کاپیتان سابق لیورپول و تیم ملی فوتبال انگلیس در این باره گفت: صلاح در حال حاضر در بهترین فرم دوران زندگیاش قرار دارد. الان سخت است که بخواهیم صلاح را با رونالدو و مسی مقایسه کنیم چون رونالدو و مسی سالها در سطح عالی بودند و از ثبات برخوردار بودند اما بدون ذرهای شک و تردید، اکنون بهترین بازیکن جهان، محمد صلاح است.

واینالدوم: صلاح سرنوشت بازی را رقم زد

هم بازیهای صلاح در بازی سهشنبه شب نیز اذعان دارند که بودن این بازیکن مصری در ترکیب تیمشان یک مزیت مهم نسبت به دیگر تیمها به حساب میآید.

جرجینیو واینالدوم با تمجید از محمد صلاح، در این رابطه گفت: داشتن او در تیم یک مزیت محسوب میشود. خصوصا در فرم خوبی که در حال حاضر در آن قرار دارد. صلاح سرنوشت بازی را رقم زد. او با گلها و پاس گلهایش باعث شد این نتیجه رقم بخورد. صلاح باعث بالا رفتن کیفیت بازی بازیکنان لیورپول هم شد. او یک بازیکن خاص و ویژه محسوب میشود و خوشحال هستیم که چنین بازیکنی را در تیممان داریم که میتواند این چنین خوب در دقایق حساس مسابقه سرنوشت بازی را تعیین میکند.

کلوپ: صلاح یک نابغه است

بسیاری بر این نکته اتفاق نظر دارند که مهم‌ترین دلیل درخشش صلاح در کمتر از یک سال گذشته، بودن مربی همچون یورگن کلوپ در راس هدایت قرمزهای آنفیلد است. خود کلوپ نیز بعد از این بازی به تمجید از ستاره مصری خود پرداخت و گفت: عملکرد او خارق‌العاده بود. عملاً نمی‌شد او را مهار کرد. در ابتدای بازی که داشتیم خودمان را با آرایش بازی حریف تطبیق می‌دادیم، او تأثیر بسزایش را بر روند مسابقه گذاشت. سایر بازیکنانم را هم دوست دارم اما گل اول صلاح فقط از عهده یک نابغه برمی‌آید. اگر فکر می‌کنید که او بهترین بازیکن دنیاست، آن را بنویسد و بگویید.

صحبت‌های کلوپ در مورد علت تعویض صلاح در 15 دقیقه پایانی نیز اهمیت این بازیکن برای کلوپ و لیورپول را به خوبی نشان می‌دهد. سرمربی پیشین دورتموند در این باره گفت: من نباید فقط به یک بازی فکر کنم. آن موقع فکر می‌کردم که ما دیگر خوب پاسکاری و بازی نمی‌کنیم و صلاح داشت بیش از اندازه می‌دوید و خودش را خسته می‌کرد. ماندن او با آن وضعیت در زمین بازی نفعی به حال ما نداشت و اگر مصدوم می‌شد، اوضاع بدتر هم می‌شد و گرنه من هم قبول دارم که او بازیکن خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها