کتاب جنجالی رئیس اخراج شده اف.بی.آی علیه دونالد ترامپ،رکورد پرفروش‌ترین کتاب سیاسی دهه اخیر آمریکا را شکست.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۰۳
پرفروشترین کتاب سیاسی آمریکا + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کتاب اخیر «جیمز کومی»، رئیس اخراج شده اف بی آی، درباره ملاقاتهای شخصی اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین هفته ارائه به بازار بیش از 600 هزار نسخه به فروش رفت. این آخرین نمونه از کتاب‌های سیاسی پرفروش در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

آمارها نشان می دهد، کتاب «وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغها و رهبری» به نویسندگی «جیمز کومی» در یک هفته اخیر حتی از کتاب «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات 2016 با نام «چه اتفاقی افتاد؟» و کتاب «آتش و خشم» به نویسندگی مایکل وولف – که همه آنها درباره دونالد ترامپ هستند-- هم فروش بیشتری داشته است.

جیمز کومی از زمان ارائه این کتاب در مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی زیادی شرکت و حتی درباره این کتاب تور هم برگزار کرده است. او در بخشی از این کتاب ریاست جمهوری دونالد ترامپ را همانند رهبری یک گروه اوباش توصیف کرده است که وفاداری شخصی را به قانون و حقیقت ترجیح می دهد.

ترامپ در مه سال گذشته میلادی جیمز کومی را در حالی که مشغول انجام تحقیقاتی درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود، از سمت ریاست اف بی آی اخراج کرد. رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها ادعای دخالت روسیه در این انتخابات را تکذیب کرده است.

کومی در کتاب جدیدش درباره لحظات پرچالشی که او در دوره ریاست اف بی آی با آن مواجه شده است، توضیحاتی را ارائه کرده است. جیمز کومی نام این کتاب را با اقتباس از درخواست های ترامپ از خود انتخاب کرده است. رئیس جمهور آمریکا در طول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا از کومی خواسته بود که به او وفادار بماند. ترامپ حتی بارها پیش از انتشار این کتاب، جیمز کومی را دروغگو خطاب کرده بود.

کتاب هیلاری کلینتون در هفته نخستین که به بازار ارائه شد، بیش از 300 هزار نسخه به شکل کتاب چاپی، کتاب الکترونیکی، سی دی و صوت به فروش رفت. بر اساس گزارش «ان پی دی»، کتاب مایکل وولف تاکنون 975 هزار نسخه و کتاب کلینتون تاکنون 511 هزار نسخه به شکل کتاب چاپی به فروش رفته است.

قرار است کتاب جنجالی جیمز کومی، «The Higher Loyalty»، رئیس اسبق اف‌بی‌آی، با عنوان «وفاداریِ بالاتر» با ترجمه علی سلامی، در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت) عرضه ‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها