طی مراسمی با حضور مسئولان رسانه ملی و عوامل سریال پایتخت5 صورت گرفت

تقدیر از پایتخت در اوج

مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت» در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. به گزارش جام‌جم، روز گذشته مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت با حضور بازیگران،‌ کارگردان، عوامل پشت صحنه این سریال، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما و همچنین احسان محمدحسنی مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در محل این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۴۵

حاشیهها زخم نزدند

در ابتدای این مراسم احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری رسانهای اوج از همکاری این سازمان در ساخت سریال سخن گفت و درباره حواشی پیش آمده برای این مجموعه تصریح کرد: از اصحاب رسانه تشکر میکنم که کمک بسیاری کردند تا حاشیههای پیش آمده در طول تولید و پس از پخش سریال به تن تیم نازنین این مجموعه زخم نزند.

او از همه عوامل پایتخت بخصوص سیروس مقدم، کارگردان این سریال برای لبخند نشاندن بر لب مردم ایران و از الهام غفوری، تهیهکننده این مجموعه تلویزیونی برای صبر، حوصله و حمایتهای مادرانهاش از گروه تشکر کرد و افزود: به محسن تنابنده نیز خدا قوت میگویم. او در تمام سریهای پایتخت نشان داده با تیزهوشی و غیرت پای اعتقادش و حرفی که میخواهد بزند، ایستاده است. نمیتوان از نقش موثر و تعیینکننده آقای تنابنده در تمام مراحل تولید این اثر گذشت. ایشان مثل فرش دستباف است که هر چه زمان میگذرد، ارزش و قیمتش بیشتر میشود.

رئیس سازمان هنری رسانهای اوج بیان کرد: از کوچکترین تا بزرگترین عضو تیم پایتخت در شرایط سخت با تمام وجود تلاش نمودند و کمفروشی نکردند. این گروه نشان داد میتوان در ایران ماند، در این خاک ایستاد، سر را بالا گرفت، به هنر ایرانی و اسلامی خودمان بالید و با زبان هنر، عمیقترین حرفها را در لایههای مختلف زد. او از سازمان صدا و سیما، معاونت سیما و مدیر شبکه یک سیما تشکر کرد و گفت: ممنونم که سازمان صدا و سیما، سازمان اوج را یار و رفیق خود دیدند. همکاری خیلی خوبی با آقای دکتر میرباقری، آقای برازش و دوستان در شبکه یک سیما و آقای دکتر کرمی ـ که جایشان اینجا خالی است ـ داشتیم.

محمدحسنی از همکارانش در سازمان هنری رسانهای اوج بویژه، حبیب والینژاد، مدیر مرکز فیلم و سریال اوج و گروه او تشکر و اضافه کرد: سازمان اوج با پول اثری را تولید نمیکند بلکه با دل میسازد. خیلی جاها مثل شرکتهای اقتصادی، بانکها و بیمهها در جمهوری اسلامی پول دارند اما پول، اثر هنری نمیسازد بلکه دل، اثر هنری میسازد. بچهها با دل پشت تیم پایتخت ایستادند و خوشحالند از اینکه توانستند قدری از مشکلات این گروه را برطرف کنند و در مقابل زخمها و تهمتها سینه سپر کردند تا دوستان در سریال پایتخت در آرامش بیشتری کار کنند.

همه مردم پایتخت را دیدند

در ادامه این مراسم، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون ایستاد و بیان کرد: کاری که در پایتخت انجام شد در حوزههای مختلف علوم انسانی و اجتماعی در جای خود قابل تحلیل است. امید، نشاط و شادابی اجتماعی یکی از نیازهای جامعه امروز ایران است و کاری که دوستان در سریال پایتخت انجام دادند، نقش ممتازی در افزایش امید و شادابی جامعه دارد. این سریال حدود 80 درصد بیننده و 92 درصد رضایتمندی مخاطب داشت. کسانی که با مقوله نظرسنجی آشنایند، میدانند این بهآن معنی است که تقریبا همه مردم ایران این سریال را دیدهاند. پس کسانی که این سریال را ندیدند در موقعیتی نبودند که بیننده آن باشند، نه اینکه میتوانستند ببینند و ندیده باشند.

میرباقری افزود: دست منتقدان را میفشاریم و از نقد صادقانه و هوشمندانه استقبال میکنیم اما باید این کار را با شرایط آن و در مقایسه با دیگر آثار سنجید. به نظر میرسد آنچه حاصل این شرایط بوده بسیار عالی است. انشاءا... کارهای مهمتر و بیشتری را با همکاری سازمان اوج در آینده انجام دهیم.

شبیه موساد و اسرائیل که نیستم!؟

سیروس مقدم نفر بعدی بود که پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدا به شوخی چرخی زد و گفت: شبیه موساد و اسرائیل که نیستم؟! بعد به بنر تصاویر بازیگران سریال نزدیک شد و گفت: من شبیه اینها هستم. سپس با بنر چند عکس گرفت.

او بیان کرد: پایتخت متعلق به سیروس مقدم، محسن تنابنده، صداوسیما و اوج نیست. الان متعلق به مردم است و حالا خودشان تعیین میکنند که باز میتواند ساخته شود یا نه.

مقدم با ذکر خاطرهای از سفرش به مشهد و بازدید از یک آسایشگاه کودکان در آنجا به جایگاه و محبوبیت این سریال و بازیگرانش در قلب و روح مردم اشاره کرد.

ریما رامینفر نیز در جایگاه سخنران قرار گرفت و بیان کرد: قرار نبود بیایم ولی به خاطر خانم غفوری اینجا آمدم تا حرف ایشان را بگویم. خانم غفوری همیشه حضور پررنگی پشت صحنه دارند اما دوست ندارند جلوی دوربین ظاهر شوند. ایشان خواستند بگویند آرزو دارند مناطق آزاد در کشور ما آنقدر از نظر گردشگری رونق بگیرد که بهخاطر نشان دادن چهار خیابان در ترکیه، به تبلیغ صنعت توریسم ترکیه متهم نشویم.

به غول پنجم رسیده بودیم

محسن تنابنده نیز گفت: همه حرفها گفته شد. فقط تشکر میکنم از همه گروه بخصوص گروه فیلمنامهنویسی. همه فکر میکنند کار ما چون در چند سری ساخته شده آسانتر شده است. اتفاقا بر عکس آنچه فکر میکنند، کار سختتر میشود. مثلا ما برای ساخت این کار در واقع به غول پنجم رسیدیم. او ضمن تشکر از مردم، آریا عظیمینژاد، آهنگساز سریال و خشایار الوند، نویسنده مجموعه، بیان کرد: آقای الوند در کار سعه صدر دارد. ما بارها متن را بازنویسی میکنیم تا به معدلی برسد که میخواهیم آن را جلوی دوربین ببریم.

تنابنده افزود: پایتخت تنها به من، آقای مقدم و خانم غفوری مربوط نیست بلکه یک کار گروهی است. میدانیم نواقص زیادی داشتیم ولی در این سری، شکل دیگری را تجربه کردیم که برای ما شروع یک راه تازه است. دلم میخواهد همگی سعه صدر بیشتری داشته باشیم و اجازه دهیم شرایط مختلف تجربه شود. قول میدهم اگر شرایط مهیا باشد، در آینده موقعیتها و قصههای بهتری ساخته خواهد شد.

پایتختیها جواب دادند

همسر شهید بلباسی که پیش از این با نوشتهای از عوامل سریال تشکر کرده بود، بهعنوان مهمان در این مراسم حضور داشت و گفت: از عوامل این سریال تشکر میکنم. همیشه فکر میکردم چگونه باید به فرزندانم علت رفتن و شهید شدن پدرشان را توضیح دهم اما آنها با دیدن دو قسمت آخر سریال پاسخ خود را گرفتند.

در انتهای مراسم از همه عوامل این سریال با اهدای جوایز از سوی سازمان هنری رسانهای اوج تقدیر شد. احمد مهرانفر، نسرین نصرتی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانیاصل، مصطفی و مجتبی بلالحبشی، سلمان خطی، نیلوفر رجاییفر، فرشاد گلسفیدی، خشایار موحدیان، مجید اسکندری، امیر پرتوزاده و... از دیگر دستاندرکاران این سریال بودند که در این مراسم حضور داشتند.

حمایتهای همه جانبه اوج

سیروس مقدم: من حرفی زدم که بد فهمیده شده است. الان حرفم را دوباره میگویم تا حرفی که از من تحریف شده است، مشخص شود. من گفتم پایتخت ساخته نمیشد مگر با حمایت مادی و معنوی اوج. مادی یعنی پول و معنوی یعنی 50 سی دی که این سازمان راجع به داعش در اختیار ما قرار داد و همچنین مشاورههای این سازمان و ترتیب دادن جلسات خصوصی برای ما با کسانی که سوریه و داعش را دیدهاند.

اگر اوج نبود...

مرتضی میرباقری، معاون سیما: اگر سازمانی مثل اوج در کنار این کار قرار نمیگرفت و مشاوره فکری نمیداد، این کار به این خوبی از کار درنمی آمد. کسانی که به عنوان مدافع حرم در آن منطقه حضور داشتند این سریال را دیدند و هیـــچکس نگفت تصـــــاویر غیرواقعی نشان دادید و این نشان میدهد این کار مشاوران خوبی داشته است.

با همدلی در کنار رسانه ملی هستیم

احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری رسانهای اوج: امروز نشان دادیم سازمان اوج رقیب سازمان صدا و سیما نیست بلکه رفیق این سازمان است. ما با همدلی در روزگاری که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بحران دســـت و پنجه نرم میکند، کنار تلویزیون ایستادهایم. هیچ فاصله و دیواری بین ما نیست و با یکدیگر برادریم.

نوشین مجلسی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها