سعید شیخ‌زاده؛ مجری مسابقه زنده شبکه‌ آی‌فیلم:

استقبال مردم اصل قضیه است

نما به نما، مسابقه‌ای است که این روزها به‌صورت زنده از آنتن شبکه آی‌فیلم، برای مخاطبان داخل کشور در حال پخش است.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۶۵

تنها برنامه زنده این شبکه، هر روز در 2 نوبت در ساعتهای 14:30 و 17:30 روانه آنتن میشود و با استقبال زیاد بینندگان روبهرو شده و توانسته نگاههای مخاطبان شبکه را به سمت خودش جلبکند. فصل تازه »نما به نما« از 23 بهمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تهیهکنندگی این مسابقه برعهده مجید محمودی است و سعید شیخزاده، حسین رفیعی و نجمه جودکی، اجرای آن را برعهده دارند. سعید شیخزاده از آغاز تولید مسابقات در شبکه آیفیلم یعنی مسابقه «300 ثانیه» بهعنوان مجری با این شبکه همکاری میکند. به همین منظور، گفتوگویی کردیم با این مجری، بازیگر و دوبلور که تجربه مدیریت دوبلاژ آثار متعددی را هم بهعهده داشته و چندی پیش، علاقهمندان سینما با دوبله حرفهای او و همکارانش، به تماشای انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در جریان جشنواره فیلم فجر نشستند:

پیش از همکاری با شبکه آیفیلم برای اجرای مسابقه، مسابقات دیگری هم اجرا کردهاید، اجرای مسابقه در سالهای قبل، برای اجرای خوب در آیفیلم چه کمکی به شما کرد؟

پیش از مسابقه «نما به نما» در سالهای پیش مسابقه اجرا کردهام. مسلماً تمام این کارها تبدیل میشوند به مقدمه و تجربهای برای ارائه کار بهتر. الان نسبت به گذشته تجربه بیشتری دارم.

همکاریتان با آیفیلم از چه زمانی آغاز شد؟

همکاریام با آیفیلم، با اجرای مسابقه «300ثانیه» آغاز شد. پس از آن، تصمیم گرفتند مسابقهای جذابتر و متفاوتتر تولید کنند که اسمش شد «نما به نما». در فصلهای مختلف «نما به نما» هم این همکاری با شبکه ادامه پیدا کرد.

ویژگی این مسابقه چیست که آن را متفاوت از سایر مسابقهها کرده و اینقدر مخاطب دارد؟

گرافیک خوب، سؤالات چالشی و همهجانبه، دکور خوب و حال و هوای راحت و صمیمی اجرا و حرکت مجری در استودیو در حین اجرا، به علاوه خلاقیت و حرفهایبودن تیم «نما به نما» همه و همه دستبهدست هم دادهاند تا این مسابقه متمایز باشد.

شما از اولین مسابقه شبکه آیفیلم یعنی «300 ثانیه» تا الان که فصل جدید «نما به نما» هم در حال پخش است، بهعنوان مجری در برنامه حضور دارید، به نظرتان کدام ویژگیتان باعث شده همچنان برنامه اجرا کنید؟

من نباید از خودم تعریف کنم. شاید مردم اجرایم را دوست داشتند و مرا تحمل کردند که شبکه آیفیلم و تهیهکننده مسابقه به این همکاری تداوم دادهاند. باید از مردم تشکر کنم که استقبال کردهاند؛ چون اصل قضیه همین است. چه در جایگاه مجری باشی چه بازیگر، باید مردم دوستت داشته باشند. سعی میکنم کم نگذارم و شوروهیجان لازم برای یک مسابقه را به مخاطبان
پروپا قرص آیفیلم القا کنم.

بهنظرتان این مسابقه چه ویژگی خاصی دارد که پرطرفدار شده است؟

در سالهای اخیر مسابقه در تلویزیون زیاد موفق نبوده. یکی از دلایلش این است که مسابقه علاوه بر محتوای خوب، جایزه خوب هم میطلبد. مسابقات اگر جایزه خوب نداشته باشند، انگیزه شرکتکنندگان کم میشود. شبکه آیفیلم زمینهای را فراهم کرده که شرکتکنندگان جوایز خوبی دریافت کنند و حضور در مسابقه برایشان جذاب باشد و برای شرکت در مسابقه انگیزه داشته باشند. البته خیلیها هم که قصد شرکت در مسابقه را ندارند، این برنامه را پیگیری میکنند؛ پس فقط بحث شرکت در برنامه نیست، جذابیت دکور و اجرای همکاران خوبم خانم جودکی و حسین رفیعی و سؤالات خوب مسابقه شاید عاملی باشد برای این استقبال.

در فصلهای قبلی »نما به نما» پیش آمده با شرکتکنندهای روبهرو شوید که اطلاعات زیادش باعث تعجبتان شده باشد؟

بله، شرکتکنندگانی داشتیم که بدون استثنا سؤالات را در همه زمینهها جواب دادهاند و همهمان را متعجب کردهاند. گاهی به این فکر میکنم که ایکاش بتوانیم یک هفته، به مسابقه ویژه اختصاص بدهیم و شرکتکنندگان اینچنینی را دعوت به شرکت در بخش ویژه کنیم و جوایز بهتری هم در نظر بگیریم. این پیشنهاد را مطرح هم کردهام. دربارهاش صحبت میکنیم که ان‌‌شاءا... در فصلهای بعدی مسابقه، چنین بخشی هم فراهم شود برای افراد استثنایی و خوب.

چه بازخوردهایی از اجرای مسابقه در آیفیلم دریافت کردهاید؟

بازخوردها همه مثبت بوده است. به لطف خدا، مسابقه »نما به نما« بینندگان خیلی زیادی دارد و باید از مدیران شبکه و مجید محمودی که تهیهکنندگی مسابقه را برعهده دارد، تشکر کنم و به همهشان تبریک بگویم. اگر انگیزه ما بالاست، بهخاطر این است که مسابقه، حسابی بیننده دارد و خیلی خوب است که یک مسابقه در تلویزیون اینقدر خواهان داشته باشد.

از حضور در مسابقه »نما به نما« آنقدر راضی بودهاید که اگر برای فصلهای بعدی به شما پیشنهاد اجرا شود، بپذیرید؟

کلاً کارکردن با گروه »نما به نما« خیلی لذتبخش است. همه بچهها حرفهای و دوست داشتنیاند. کسانی که در شبکه آیفیلم دستاندرکار هستند، همه از قدیمیها و کاربلدهای سازمان صدا و سیما هستند و همه، کارشان را خیلی خوب بلدند. به همین دلیل، هم فضای کار جذاب است و هم کار همیشه خوب از آب درمیآید و روبه جلو است.

سال 96 برایتان چطور گذشت؟

بسیار عالی و پر از فعالیتهای خوب بود. سال 96 یک سال به یادماندنی است و هرگز فراموشش نخواهم کرد. در سال 96 از جهت حرفهای، کارهایی که دوست داشتم، انجام دادهام و از همان اول سال، تصمیمم بر این بود که امسال روی کارهایم بیشتر تمرکز کنم و خدا را شاکرم که موفق شدم و جا نزدم. سال 96 شاید مقدمه اتفاقات بهتری برایم باشد که انشاءا... در سالهای بعد از آن هم ادامه پیدا کند.

فهیمه اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها