شاید یکی از محبوب‌ترین قطعه‌های موسیقی خارجی برای ایرانی‌ها، «جاده ابریشم» کیتارو باشد؛ از همین روست که وقتی خبر رسید او برای بار دوم و این بار برای برگزاری کنسرتی در روزهای 16، 17 و 18 اردیبهشت امسال در سالن وزارت کشور تهران به ایران خواهد آمد، دوباره خبر داغ شد و بسرعت در شهر پیچید.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۱۴

دیروز اما او یک ماه پیش از برگزاری کنسرتش در تهران به تشریح جزئیات تازهترین اجرای زنده خود در ایران پرداخته است.

آنطور که مهر گزارش داده، ماسانوری تاکاهاشی ملقب به کیتارو طی نخستین اظهار نظر رسمی خود درباره کنسرت اردیبهشت ماهش در ایران درباره جزئیات این کنسرت گفته: خیلی خوشحالم که مردم قطعه جاده ابریشم را دوست دارند. البته مایلم مراتب تشکر و قدردانی خودم را از تاثیر فرهنگ فارسی و ایرانی بابت ساخت این قطعه و فیلم مستند «جاده ابریشم» که برگرفته از فرهنگ غنی منطقه شماست، اعلام کنم. موفقیت این اثر در همه دنیا را تاثیری از هنر ایرانیها میدانم و قطعا آن را در کنسرت پیش رو در اردیبهشت اجرا خواهم کرد. من تصمیم دارم در کنسرت اردیبهشت تجربه جدیدی برای ایرانیها به ارمغان بیاورم.

او درباره شناختش از موسیقی ایران و هنرمندان ایرانی نیز گفته: من موزیک خیلی از هنرمندان و موزیسینهای ایرانی را گوش دادم. هنگام ساخت سری جاده ابریشم علاقه زیادی به نواهای موسیقی سنتی ایران در من به وجود آمد و در کل علاقه مند به فرهنگ سرزمین ایران هستم. موسیقی نواحی ایران را بارها گوش کردهام و از آنها چیزهای زیادی آموخته و کشف کردهام. مشخصا ایران دارای گنجینههای زیادی از موسیقی در بخشهای مختلف آن است که کشف همه این گنجینهها بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها