خیز وایولا دیویس علاوه بر این که بازیگر است و برنده اسکار، امی و تونی و احتمالا دیگر جوایز شناخته و ناشناخته در عرصه بازیگری، دست به قلم شده و لابد کمین کرده برای پولتزر، بوکرمن، سروانتس، کریستین اندرسون و سایر جوایز ادبی جهان و البته شاید هم به شکار جایزه گرمی برود و فهرست جوایزش را تکمیل کند!
کد خبر: ۱۱۳۰۷۵۷

سپتامبر امسال کتاب این خانم نویسنده راهی بازار کتاب میشود. مهر از آسوشیتدپرس نقل کرده که وایولا کتابش را با نام «مخمل کبریتی تعظیم میکند» برای کودکان مینویسند و داستانش درباره یک خرس است.

12

فقط همین تعداد هنرمند در جهان وجود دارد که آگوست (EGOT) جایزه امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت میکند و شاید دیویس بتواند سیزدهمین نفر باشد. او از چهار جایزه اصلی هنر جهان فقط یکی از آنها را به دست نیاورده که جایزه گرمی است و به آلبومها و موسیقی برتر جهان اختصاص پیدا میکند. اگر فرض را بر این بگیریم که او کتابش را به صورت صوتی عرضه کند یا وارد کار ضبط صدای کتاب شنیداری شود، اصلا بعید نیست جایزه گرمی را هم به دست بیاورد و رتبه سیزدهم را از آن خود کند.

1

البته این طوریها هم نیست که خانم وایولا دیویس، هیچ رکوردی به نام خودش نزده باشد. او نخستین بازیگر آفریقایی- آمریکایی است که توانسته هر سه جایزه را ببرد و پیش از او هیچ رنگین پوستی این شانس را نداشته است.

دیویس نخستین جایزه اسکار را سال پیش برای «حصارها» دریافت کرد و یک جایزه امی را که در حوزه تلویزیون اهدا میشود، سال 2015 برای «چطور از زیر بار قتل دربرویم» از آن خود کرد. او دو جایزه تونی را که در عرصه تئاتر اهدا میشود برای «شاه هدلی دوم» در سال 2001 و حصارها در سال 2010
گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها