در جلسه استیضاح وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مخالفان استیضاح علی ربیعی تاکید کردند که وی بچه جوادیه است خودش کارگر بوده و زبان کارگران را به خوبی می فهمد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۵۶
مخالف استیضاح:گل های من، علی ربیعی بچه جوادیه است!/ ربیعی زبان کارگران را خوب می فهمد

به گزارش جام جم آنلاین در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و مصطفی کواکبیان نماینده تهران در حمایت از وزیر به اظهار نظر پرداختند.

در ابتدا محبی نیا در سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: گل های من،‌فدایتان بشوم شما آدم های خوبی هستید ، علی ربیعی خودش کارگر بوده و در خانواده ای فقیر بزرگ شده و طعم فقر را چشیده ، بچه جوادیه است و در این سال ها تلاش کرده که مشکلات فقرای جامعه و قشر کارگر را حل کند.

وی افزود: ۴۰ سال است که ربیعی را می‌شناسم؛ وقتی گریه می‌کند، می‌گویند چرا گریه می‌کند و وقتی گریه نمی‌کند، می‌گویند چرا گریه نمی‌کند؟

این نماینده مجلس ادامه داد: در سال آخر پیروزی انقلاب، گویا همه نیازهای نهفته تاریخ دهان باز کرد، شاهد بودم که آقای ربیعی در کردستان با یک نگاه جامع سراغ مقوله امنیت آمد و نگاه او به ستم‌های تاریخی که در حق مردم منطقه شده، امنیتی نبود، به همین دلیل اولین مجله به زبان کردی با مدیریت علی ربیعی منتشر شد.

محبی‌نیا با اشاره به انتقادات موافقان استیضاح نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گفت: فجایع صندوق‌های بازنشستگی از فجایع محیط‌زیست بیشتر است، اما ربیعی پرده از معایب این صندوق‌ها برداشت که امروز تبدیل به یک گفتمان شده است.

وی درباره مسئله آسیب‌های اجتماعی و مدیریت آن در این وزارتخانه نیز گفت: مشکل کشور ما این است که از مسائل اجتماعی و فقر، حمایت چندپاره می‌شود؛ بنابراین همه مسائل در اختیار وزارت رفاه نیست.

محبی نیا با بیان اینکه نباید تمام همه مشکلات فعلی اشتغال را به گردن وی انداخت گفت: نارضایتی‌ها و عدم توجه‌های برخی مدیران شاید باعث ناراحتی همکاران ما شده باشد اما منش دوستان و همکاران نباید تغییر کند. ما هر چند که از خیلی از وزرا گلایه‌مندیم البته که از آقای ربیعی هم گلایه‌هایی هم داریم اما قرار است صلاحیت آنها را مدنظر قرار دهیم.

وی خطاب به نمایندگان مخالفان وزیر که وی را با عنوان اطلاعاتی وی "عباد" مخاطب قرار دادند گفت: اینکه نگاه وزیر کار به امنیت مسائل کنونی و موضوعات امنیتی است بسیار پسندیده است،ربیعی وزیری بود که از طرف انقلاب آمد او درواقع اولین کسی است که اشتغال نیروهای بیکار را با بدبختی تمام فراهم کرد.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما حمایت چند ساله از خدمات تامین اجتماعی داریم، گفت: این همه دستگاه متولی برای جلوگیری از فقر وجود دارد اما باید دید آنها چه کرده‌اند.

در طول وزارت ربیعی در وزارت کار اختلاس نشد

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مخالفت با این استیضاح، با بیان اینکه در دوران وزارت آقای ربیعی اختلاسی از وزارت تعاون و کار کشف نشده است، گفت: در دوره قبل از 150 هزار میلیارد تومان که در بخش‌های اقتصادی وجود داشت 17 هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی و سایر افراد پرداخت شده بود که این نشان از فساد در آن دوره بود اما در دوره وزارت آقای ربیعی اگر کسی اختلاسی دیده اطلاع بدهد.

کواکبیان تصریح کرد: زمانی که بنده در مجلس هشتم بودم، دیدم آقای سعید مرتضوی که رئیس سازمان تامین اجتماعی بود، می‌خواست به نمایندگان پول بدهد. بنده اما از آقای ربیعی پرسیدم آیا شما به نمایندگان پول یا وام داده‌اید که وی گفت بانک رفاه به نمایندگان وام می‌دهد البته آنها باید دو ضامن ببرند و وام دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی همه تقصیرات را به گردن آقای ربیعی می‌اندازند، گفت: متولی اصلی بحث آسیب‌های اجتماعی و رئیس شورای آن وزیر کشور است و باید از او در مورد این مسئله سوال کرد. نباید انتظار داشت که فقر و بیکاری را تنها علی ربیعی از بین ببرد.

این نماینده مجلس گفت: می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است والله من نه تاکنون دفتر او رفتم تا توجیه شوم نه کسی با من تماس گرفته. من وظیفه خودم دانستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم.

وی درباره اظهارات یک نماینده مخالف دیگر گفت؛ عزیزی که می‌گویی "برادر عباد" ، ما باید افتخار کنیم ایشان یک زمانی در وزارت اطلاعات بوده. ما به وزیر اطلاعات افتخار می‌کنیم. عزیزی که در جهت خدمت به جامعه حرکت کند عیب است؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها