عادل بزدوده را حتی اگر چندان به اسم و چهره نشناسیم، حتما عروسک‌های خاطره‌انگیزی را که برایمان به یادگار گذاشته خوب می‌شناسیم. برخی عروسک‌های مجموعه کلاه‌قرمزی، شهر موش‌ها، زی‌زی‌گولو و خونه مادربزرگه، کار دست اوست. حالا این هنرمند تئاتر عروسکی خبر داده برای دو باشگاه پرطرفدار فوتبال پایتخت و تراکتورسازی تبریز دست به کار شده است. ماجرا از چه قرار است؟ عرض می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹۱

عادل بزدوده گفته: این روزها مشغول ساخت عروسکهایی برای سه تیم فوتبال پرطرفدار پرسپولیس استقلال و تراکتورسازی هستم و قرار است این عروسکها به عنوان نمادشان در مسابقات مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

این عروسکها برگرفته از گربه ایرانی در حال انقراض به نام کاراکال است و آنها تا دو روز دیگر به تیمهای مدنظر تحویل داده میشوند.

این نویسنده و کارگردان درباره احتمال ساخت عروسک برای تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرده: هنوز از طرف تیم ملی فوتبال ایران پیشنهادی نداشتم، ولی اگر این تمایل وجود داشته باشد عروسک یوز ایرانی را که در حال انقراض است برای تیم ملی میسازم.

بزدوده درباره نمایش عروسکی سایهای «اسرار کتاب قرمز» هم که قرار است آن را در جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک در سال 97 اجرا کند هم توضیح داده و گفته: نمایش عروسکی سایهای اسرار کتاب قرمز را که از نظر خودم کار سنگینی است روی صحنه میبرم. این نمایش زیر دریا اتفاق میافتد. از این رو عروسکهای سایه زیر دریایی در این نمایش استفاده میشود. همچنین دو سال است نمایش «کی میتونه از روی پل رد بشه» را برای اجرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه کردهام و امیدوارم فرصت اجراشدنش در کانون فراهم شود. این نمایش نیز کار سنگینی است. دو نمایش مدنظر، برای گروه سنی نوجوان اجرا میشوند. البته کودکان نیز میتوانند به تماشای آنها بنشینند، اما مخاطب مدنظر من گروه سنی نوجوان است.

البته این را اضافه کنیم که نمایش اسرار کتاب قرمز عادل بزدوده ربطی به تیم پرسپولیس ندارد. هر قرمزی پرسپولیس نیست، آنچنان که هر گردی هم گردو نیست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها